...

Moderator: Moderatorer

av vedhuggarn
Inte tycker jag att du skulle ha kuggats. Det är helt riktigt att du skulle köra. Vad sa han när han ringde då?
av MrNorth
Finns liknande signaler i vår stad och där är det vanligt med rött rakt fram och grönt åt vänster, av anledningen att det är en övervakad järnvägsövergång som ganska ofta hindrar de som ska rakt fram. Då blir det rött för de som ska rakt fram, men grönt för de som ska höger och vänster.

/S
av *pettson*
Motala hade tidigare en sådan signal som visas på bild. Alltså treläges med tvåläges till höger om den. Rött framåt (vilket inte går att åka då vägen inte ens ledde däråt) och grönt åt höger. Den satt då i stan. Gav en bekant kugg i uppkörningen. Enligt dåvarande regelverk kunde du få grönt/grönt och då hade fotgängare rött och övergångsstället var fritt. Eller rött/grönt och då hade fotgängare grönt och du fick se upp för dom när du svängde.
Det var utbildningen jag fick om det ljuset när jag tog körkort 89. Åratal senare för en bekant som tog körkort var det tvärkugg om man åker på röd/grön och inte bara på gröngrön. Idag är skiten ersatt med en rondell istället.

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]