Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elbjorn
Hallå!
Tänkte höra om någon vet pris på "upphängningsgummit" på övre motorfästet, alltså det som sitter i ett stag strax ovanför motorn?

Sedan har jag fått ett problem till.. Det läcker olja någonstans, det ser ut att ev. komma under turbon i anslutningen men det har "dimmat" över motorn så jag vet inte. Lite tråkigt eftersom allt är dyrt. Har någon något förslag vad det kan vara eller har något annat tips? :(
elbjorn skrev:Hallå!
Tänkte höra om någon vet pris på "upphängningsgummit" på övre motorfästet, alltså det som sitter i ett stag strax ovanför motorn?

Sedan har jag fått ett problem till.. Det läcker olja någonstans, det ser ut att ev. komma under turbon i anslutningen men det har "dimmat" över motorn så jag vet inte. Lite tråkigt eftersom allt är dyrt. Har någon något förslag vad det kan vara eller har något annat tips? :(
Fråga 1: c:a 100 kr på Volvo kostar bussningen till övre motorfästet!

Fråga 2: Kolla oljereturen om den läcker,25 kr för packningarna,min läckte mot blocket där O-ringen finns!
av elbjorn
Tack för svar, vart sitter oljereturen? I ditt fall, hade läckaget något med bussningen att göra? Var den bökig att byta?

Frågor, frågor, frågor :wink:
Användarvisningsbild
av ketto
elbjorn skrev:Tack för svar, vart sitter oljereturen? Är det från turbon?
ja de är från turbon! Om du kryper under bilen ser du ett rör som går ner till motorblocket!

så här ser de ut på min iaf! Den röda ringen visar var vid blocket den går ner! Och så såg mitt oljeläckage ut som bilden visar!
OBS: DETTA ÄR EN AWD SÅ DU HAR INTE LIKA TRÅNGT SOM JA HADE OBS
Bild
av jbl
Ja det är på tok för trångt om man har en AWD bil :cry:

Men elbjorn kan skatta sig lycklig att det inte är en AWD han har.
Användarvisningsbild
av ketto
jbl skrev:Ja det är på tok för trångt om man har en AWD bil :cry:

Men elbjorn kan skatta sig lycklig att det inte är en AWD han har.
ja,de är liiiite trångt ja,fick vrida arm/hand i vinklar som normalt inte går! :D
av elbjorn
...OJOJ, jag som tyckte det var trångt som f-n på min bil...!

skulle kunna vara det felet som Ketto hade på sin. Jag tyckte dock att det har "dimmat" på med olja på blocket/tråget så det är svårt att se varifrån det kommer. På din syns det tydligare var det har läckt. Jag fick tipset att använda Breakkleen för att sedan se om jag kan lokalisera läckan som plötligt kommit...
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]