NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Fattar inte att han tvekar över huvud taget. Självklart väljer han S60. Perfekt i både stan och landsväg. Dessutom mkt fin komfort.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Är väl partisk eftersom jag har en själv, men jag är jäkligt nöjd med min S60. Lagomt stor och bestyckad med i mitt fall en 2,4T så är den hyffsat snål och ger ändå lite svar om men trampar till.
Användarvisningsbild
av Fellow
S40N;
+Mindre
+Roligare chassi (väghållningsegenskaper
+Drar mindre bensin
+Snyggare (?)
+Billigare
+Går riktigt bra och ännu bättre med omprogrammering

-Går inte att byta stereo som man vill utan att bygga om halva bilen och lägga MKT pengar
-En hel del barnsjukdomrar innan 06
-Inte den bästa komforten
-Trångt baksäte

S60;
+Komfort
+Stereomöjligheter
+Större möjligheter på motorprestanda för vettiga pengar
+HÖG kvalitetskänsla på inredningen

-Stor?
-Dyrare i inköp samt (försäkring?)

Om vi ser det så här så anser ju ja att det är mindre - på S60n och storleken är ju relativ, VAD tycker du?
Kan ju säga om du är ljudintresserad så har min brorsas 01a med high performance DUBBELT så bra ljud som min 05a med Premium Sound.
Det är så mycket bättre dämpat och bättre byggt i inredningen på en S60.

Jag själv ägen en S40 och håller på som en tok nu för att bygga om min inredning för att bli TYST.
Men har även hört att de nya faceliftade modellerna ska ha fått sig ett rejält lyft om man ser till kupéljud.

En fråga, vilken prisklass pratar vi om?
av jackoo
Angående ljudsystemet så i s40/v50 köper man en ljudprosessor för 5-6 lök så får du tex 32 bands Eq.
S60n är stor och tung, s40/v50 mindre sportigare.
Försäkringen är dyrare på s60.
Som sagt tidigare, s60n är inte heller felfri från barnsjukdommar!
Användarvisningsbild
av Fellow
jackoo skrev:Angående ljudsystemet så i s40/v50 köper man en ljudprosessor för 5-6 lök så får du tex 32 bands Eq.
Är inte riktigt ute efter endast eq, t.ex. ipodmöjligheter, gps, slutsteg och ALLT man kan med en vanlig stereo som det INTE är att BARA montera i en S40N.
av jackoo
Fellow skrev:
jackoo skrev:Angående ljudsystemet så i s40/v50 köper man en ljudprosessor för 5-6 lök så får du tex 32 bands Eq.
Är inte riktigt ute efter endast eq, t.ex. ipodmöjligheter, gps, slutsteg och ALLT man kan med en vanlig stereo som det INTE är att BARA montera i en S40N.
Med ljudprocessor får du: 8st lågnivå utgångar med separat Gain, Eq (32 band), delningsfilter ( 0-42dB per oktav) och tiskomp på varje kanal.
Detta kopplas in via högnivå.

Du kan koppla in 4st ipodar om du köper sladd för 50kr.

Gpsen får du dock köra separat, om du inte har en iPhone å kör den som mp3 och gps och kopplar ljudet från den rätt in i processorn.

Någon annan funktion du saknar? Har själv processorn Bitone från Audison i min v50 och den är idag det bästa som finns på marknaden om du ska behålla orginalstereon i dessa bilar.
av jumu01
Det är väl ingen stereo el ljudanläggning trådskapare frågar om!
Man köper knappast en bil efter ljudanläggningen, nej grabbar köp en bil för 50 000 kr sedan kan ni pimpa den med en monster ljudanläggning för motsvarande blir nog billigast så för er! :lol:

Nya S60 utan att tveka med D5 (210hk)!
gummilist

Har kollat om det finns goodwill på detta me[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]