Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tilltugg
stina skrev:Vilket fantastiskt utförligt svar, exakt vad jag behöver!

Nu är det så att jag inte verkar ha tid att hålla på. Och inte råd att lämna in eländet på verkstad här i Stockholm. Hade jag varit hemma på landet skulle jag naturligtvis ha gjort det.

Känns samtidigt dumt att skrota den när så mycket är bytt av förre ägaren och den fungerat perfekt hittills. Sprillans nya dubbdäck som bara rullat 20 mil sitter det på också.

Får se vad jag hittar på för nödlösning. Ska förska kolla gnistan senare idag i alla fall.

Jag är OÄNDLIGT tacksam för råd!
Jag har bara ögnat igenom all den massiva text som skrivits och någon expert är jag inte heller.. Men om bilen funkade när du ställde den och sedan vägrade efter det var kallt.. tja.. jag frågar mig om bilen fortfarande står ute, och om det varit minusgrader där du stått och 'meckat' med den.. Isåfall tänker jag ispropp. Men det vore väl lite för enkelt. ;)
hade samma problem med min 240. att den inte ville starta när det var kallt. jag kunde sitta och köra runt motorn med startkablar hur länge som helst. men när jag tvingade igång motorn med draghjälp så startade den på en gång. så jag bytte batteri och generator och nya tändstift. sen hade jag inga problem med kylan längre.. går klockrent efter de..
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]