Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magadog
Det här känns som dagens ilandsproblem nummer ett :wink:

Någon som vet om man kan ta facelyfta kofångare bak och fram från XC70-05 -> och montera på en 04? Stort projekt av ren fåfänga men jag tycker verkligen att skidplatesen är så GRYMT mycket snyggare på XC70 med facelift.

Tacksam för svar!
Mattias, Östersund
av mickexc
Hej, jag har själv funderat på att göra facelift på min, men har inte hunnit kolla det än om det är något som är lätt att göra eller inte, kan bara hålla med dig att det ser mycket bättre ut med det kittet.
av farbrorblå
Mors!
Om jag inte är helt ute och cyklar så är facelift-skidplatesen av plast och sitter som en kåpa utanpå stötfångaren. "Bara" att inhandla och montera, typ.. det finns mycket bra länkar i forumet om att demontera fronten på v70n. Köp ett fiskben eller P-nyckel hos Volvo för 20 spänn så skonar du plastdetaljer och lister. Tänkte själv byta till de nyare/snyggare skidplatesen...men de äldre är av alu och fyller faktiskt sin funktion.... att vara eller inte vara... ??:-/
Men som sagt kolla länkar alt. volvos egna pdf-filer om tillbehörsmontering på vccs sidan.
Lycka till! :D
av magadog
Det vore ju helt fantastiskt om det fanns "kåpor" att köpa och sätta fast utanpå utan att behöva köpa hela stötfångaren. Är det någon som kan bekräfta om det är så och isf vilken prisklass vi snackar om.

Stort tack för svar!
Mattias, Östersund
Användarvisningsbild
av gooose
Det går
Ta "Skidplaten" från XC 05-
1/ Man får antingen skära upp Slitsar i stötfångaren så att fästena från skidplaten kan tryckas igenom så att man får den att fästa

2/ Eller så får man ta och skära av fästena på skidplaten och Limma fast den med Sättlim eller liknande lim som är till för plast

Jag gjorde enl alt nr 1 en polare enl nr 2 båda sitter fortfarande fast efter 3-4 år
Tänk på att man får skära bort dom 2 "stag" i stötfångaren som sitter i hålet under nr skylten eller göra slitsar för dom i den främre skidplaten

Om ni har dragkrok så bygger skidplaten mer så att utrymmet mellan stötfångare och kulan minskar
Med orginal krok så fungerar det hur det är med övriga krokar vet jag ej

//Goose

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]