Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knubbe
Hej om man har en telefon som inte funkar kan man köpa en beg.och uppgradera mjukvaran i bilen eller hur funkar det?

mvh knubbe s60 ägare
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Du har en orginaltelefon i bilen? Vilken årsmodell har du? Vet du varför den inte fungerar? Är det konstaterat att det är själva knappsatsen inne i bilen?
av Pelle
Och du är säker på att simkortsläsaren är kass ??

Du vet att de älde modellerna ofta kräver "gamla" simkort med lite minne i för att funka ??
Så det behöver inte vara fel på simkortsläsaren (om du nu inte har testat med ett gammalt 8k kort redan förstås).
av knubbe
Jag vet att det är simkortsläsaren,är det bara att byta knappsatsen rakt av?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jo det ska lösa sig med att byta hela knappstasen. Se till att om du har 2g-system måste du skaffa ett för 2g.
Användarvisningsbild
av CarMan
i en S60 är knappsats & telefon samma enhet.
den går att köpa begagnad, men tror inte att alla årsmodeller pasar i alla bilar !!!

vem har konstaterar att just sim kort läsaren är trasig, deta är ju inget bilen själv kan tala om, ingen del som går att köpa löst.

Det som får att köpa löst är SIM kort hållaren, är det denna som är trasig?
Användarvisningsbild
av CarMan
vilken del bytte du?
Plocka du isär telefonen o tog själva kontaktbläcken från en annan telefon? eller bytte du något av kretskorten i telefonen som gör själva avläsningen?

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]