Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joel93
Variosboy skrev:Jag har dasslock till händer och jag bytte utan tång.. :D
Serriöst? :-O) Ja har typ det med och får ju knappt ner ett finger :roll:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
LOTEZ skrev:Då va allt bytt och klart. FZZZN va snyggt det blev :D

Lät den tappade lampan ligga kvar i lamphuset. Stör mig nte lika mycket längre och den som ej vet om det ser den inte heller hehe.

Köpte nya parleringsljus på Biltema och är grymt nöjd med dem faktiskt. Jag köpte "vit" BA9s 42-1937 och färgen passar bra till xenonkungens dimljus lampa så jag är överlag mycket nöjd. :-)

Hur laddar mna upp bild?

//LOTEZ
Tack för bra tips Lotez! Nu har jag äntligen fixat till LED i parkeringsljus och nummerplåt. Dimljusen har jag hoppat än så länge men tar tag i dem senare. Dock verkar Volvo bytt lampa för parkeringsljuset på MY10 för jag hade inte den artikel du hade ovan. Nu är det Wedge-hållare i lampan i stället och Biltemas artikelnummer är nu för positionsljuset: Art 421934 och för nummerskylten: 421932. Så här blev det.

Jäkla snyggt och ser mycket fräschare ut än det gula skenet från glödlampan. Även med xenonhalvljuset är det mycket snyggare då den gula positionsljuslampan tidigare förstörde lite av den klara blåaktiga tonen i framlyktan.

Bild

Bild

Skulle vara kul att se hur din blev med dimljus och allt. Jag använder http://www.forumbilder.se för att lägga upp bilder. Du laddar upp en bild - Kopierar URL:en som forumbilder.se skapar åt dig och klistrar in den i trådtexten rakt av. väldigt smidigt.
av LOTEZ
Emiljonsson7 skrev
"Dock verkar Volvo bytt lampa för parkeringsljuset på MY10 för jag hade inte den artikel du hade ovan"

Jag har ju en MY10 också... Troligen skrev jag fel artikelnr ovan. Vill minnas att jag köpte nåt som kallades wedge.... Kan PM:a bild till dig så får du slänga upp den, datorer och jag är inte alltdi sams hehe
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har en sån med 5 led i p-ljuset och det är ser inte ut som att något längre än det går i.

/Kalle
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Tips få ut ABS givaren fram

Frugans V70 2012 har fått larm på ABS […]

Det är extremt ovanligt med partikelfiterprob[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]