Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

jo juridiskt så är det v'l så..frågan är om dom vill skapa sig ett bra rykte och goodwill...man blir lite less efter att ha betalat 5000 för en reparation för sen att åka på denna onödiga kostnaden i tillägg...
Marlboroman skrev:Det går på din försäkring. Deras gäller bara om verkstaden brinner ner och din bil står där inne.
Är det verkligen så? Varför är i så fall verkstäderna så noga med att bilar de tar emot måste stå i låst utrymme under nätterna?
Stupid-Flanders skrev:Om du råkar ut för samma sak i IKEA's parkeringshus, är det då IKEA som ska stå för kostnaderna?
inte riktigt samma sak kanske? på verkstan lämnar man från sig bilen OCH nycklarna för att dom ska köra bilen in från kundparkeringen in till verkstan och återlämna den på kundparkeringen...
Om kundparkeringen är ett publikt område så lär inte Volvo behöva ta något ansvar alls. Spelar ingen roll vem som har nycklarna. Ni menar att det skulle vara annorlunda om en Volvoanställd eller du själv ställer bilen i samma ruta?
Jag lånar gärna din bil Andreas, kör gärna cab någon fin dag i sommar och slipper bry mig om skadegörelse och p-böter ;)

Självklart tycker jag att det ska spela roll om jag gett nycklarna till någon för att dom ska fixa något på bilen. Jag hade i de flesta städer aldrig parkerat bilen på en allmän parkering i de områden som volvo håller till...

Sen är jag också rätt övertygad om att han rent juridiskt kommer få betala detta själv. Men det betyder inte att jag tycker det är rätt.
Brainy skrev:Jag lånar gärna din bil Andreas, kör gärna cab någon fin dag i sommar och slipper bry mig om skadegörelse och p-böter ;)
Jag har en prima Seat Toledo -94 att låna ut för sådana ändamål. Fortfarande sugen på att komma hit? :wink:
Ta bort midjelist XC70

Jag behöver ta bort midjelisten på en[…]

Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]