Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det att montera dessa förlängare på en D5:a åxxå, dock med ett utblås?
rejsbo skrev:Går det att montera dessa förlängare på en D5:a åxxå, dock med ett utblås?
Det bör fungera. Titta på en 2,5FT någongång om du får chansen. Det är en liten nedböjd krök som avslutar ljuddämparen. Samma på båda sidor. Tror det skall vara liknande böjda krök för din bil. Fördelen med de som vi monterat i bilderna tidigare är att de är ganska korta och därmed inte sticker ut för långt. jag har mina så "långt in" mot ljuddämparen det går. Eftersom de är fasade i änden så kan du vrida dem tills du får den vinkel du vill ha mot karossen. Dessutom var de billiga så det är inte total katastrof om de inte passar.

Ingen korrorion ännu kan jag meddela trots denna vinter med salt och allt.
Joel93 skrev:Har någon testat dom ändrören som är böjda?

Biltema art.nr 79-421

Snyggt med synliga!!
Nej, jag har inte sett det iaf men kolla längden som jag skrev tidigare. Mina är 180 mm långa och jag har dem som sagt monterade så långt in det går. Flera av Biltemas slutrör var över 200 mm och då kan det sticka ut för långt. fast det beror iofs på vilket utseende du vill få till.

p.s. notera att 79-421 är tunna i "godset". Men det kanske var det du var ute efter? Finns också risk för att du får en konstig vinkel om utblåset sluttar neråt som det gör på 2,5Ft och flera andra. 79-421 tycket jag personligen skall monteras på ett rakt slutrör så att de lutar "uppåt" men tror att det är svårt att få till. Lägg gärna upp en bild om du får det att fungera
Emiljonsson7 skrev:
Joel93 skrev:Har någon testat dom ändrören som är böjda?

Biltema art.nr 79-421

Snyggt med synliga!!
Nej, jag har inte sett det iaf men kolla längden som jag skrev tidigare. Mina är 180 mm långa och jag har dem som sagt monterade så långt in det går. Flera av Biltemas slutrör var över 200 mm och då kan det sticka ut för långt. fast det beror iofs på vilket utseende du vill få till.

p.s. notera att 79-421 är tunna i "godset". Men det kanske var det du var ute efter? Finns också risk för att du får en konstig vinkel om utblåset sluttar neråt som det gör på 2,5Ft och flera andra. 79-421 tycket jag personligen skall monteras på ett rakt slutrör så att de lutar "uppåt" men tror att det är svårt att få till. Lägg gärna upp en bild om du får det att fungera
Okej, ja kör nog på dom för 89:- istället, bild kommer någon dag :)
RCE skrev:Vad tror ni 79-424 kan det vara samma som 423 fast med kolfiberlook istället?
Hej!

Ja det är identiskt med 79-423. Men dock är det kromad aluminium och det andra står att det är rostfritt. Risken finns ju med aluminiumet att det korroderar nu när det är salt på vägarna. Vet inte om det finns någon som testat med dem? Men de är ju så billiga så ett alternativ är ju att köra med rostfria på vintern och kolfiberlooken på sommaren :)
Blev först lite sugen men efter att ha kollat på bilderna här så är min personliga åsikt att det passar bäst om man har två pipor, men visst kanske är det värt under hundralappen för att testa. Tack för tipset!
philipsguy skrev:Blev först lite sugen men efter att ha kollat på bilderna här så är min personliga åsikt att det passar bäst om man har två pipor, men visst kanske är det värt under hundralappen för att testa. Tack för tipset!
Men du har väl två pipor på din?? Kollar man noga så ser man två blås på D3 i "bygg din bil" på volvocars.. Växla sen till drive så ser man det tydligt. Stämmer inte det med verkligheten?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]