- ons 19 apr 2006, 20:08
Nu vill inte jag vara sån men hur i hela friden kan ni svara på den frågan ni som gör det? Blir lika sur varje gång man kommer in till en bilhandlare. Man säger unigefär så: "Jag har en XXX bla bla". Nu brukar de ju iof. fråga efter årsmodellen vilket inte står här. Viss skillnad på en -06 och -04. Kanske inte så stor men 80 000kr eller nåt.
Vad som är av större betydelse är skicket på bilen och service, utrustning etc. Men frågar de om det? Orkar de ens gå ut och titta på bilen? Nä de slår i sin tabell och säger YYY kronor. Blir så trött!!!!!!!!!
Tänk själva? En röd V70 -04. Ingen utrustning, allmänt tjabbig med lite repor här o var. Tidigare ägaren har ridit och haft hund, fullt med hår inne i bilen. En reva gjorde tyvärr hunden i klädseln. Tidigare ägaren har kört emot trottoarkanter men det gör inget för det fanns inte alu fälgar ändå. Vinterdäck fanns det naturligtvis inte.
Eller en väldvårdad grön metallic, snygga fälgar och dessutom fina vinterdäck på alufälg. Navi, skinnklädsel, drag, motorvärmare mm.
Nä jag förstår att du bara ville ha ett riktpris men jag var tvungen att avreagera mig lite på alla bilhandlare :)
Min första Volvo V70R -04 är nog den bästa bilen jag haft. Trots BMW M5 E39 och andra bra bilar.