Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad händer om remmen pajar?

Totalras?

Hälsn Jan
Hej igen!

Kollade med Volvoverkstan igen, kamremmen byttes vid 14900 mil och då endast spännaren och remmen...

De brukar inte byta nåt annat om det inte är missljud eller glapp...

Skulle jag begärt tilläggsjobb?

Ha det!

Hälsn Jan
Är du säker på att det är någon av rullarna som är dålig då? På min bil började som sagt brytrullen bli dålig och denna ingår inte i kamremssatsen, och blev således inte bytt när bilen gått 16000 mil. Så nu när den rullat 24000 så började rullen må dåligt och jag fick byta kamrem o alla rullar 8000 mil för tidigt... Men nu vet man ju iaf att allt är i skick. Det som var lite skrämmande var att när jag bokade tid för bytet så sa jag att jag skulle byta p.g.a. att brytrullen var dålig. Sen när jag lämnade in bilen så tänkte jag att det var lika bra att säga till meken att det var pga brytrullen som det skulle bytas, och det var en jävla tur. Meken sa då att rullen inte ingick i satsen och att han fick lägga till den manuellt. Vore ju lite trist om de bytt kamrem + vattenpump och man haft kvar samma rulle som låtit dåligt :/
MrMaxi skrev:
Skulle jag begärt tilläggsjobb?
jag begärde mer eller mindre det,vattenpump och rulle togs hem om det skulle behöva bytas han fick fria händer bestämma .men de var helt ok och brukar ej behöva bytas första gången sa han.
men jag vet att min rulle till multiremmen börjar väsnas så den ska bytas inom snar framtid.

Men eftersom du säger att det inte är varvtals berorde så tror jag inte det är någon rulle!
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]