Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av goliat
Har haft ett oljeläckage ett tag utan att hitta varifrån det kommer.
Sett underifrån har jag trott läckage från Styrväxel, packbox mot-låd, tätningar i turbon, växellådan, ventilkåpspackning osv.

Men nu har jag äntligen hittat läckan, bakre kamaxel packning, och undrar om någon vet om det är svårt att byta den.

Måste jag lossa ventilkåpan?
Måste jag lyfta kammen?
Vad är det för givare som sitter i täcklocket vid packningen?
Hur :?: :?: :?:

Packningen är ju billig ca 90:-.

V70 -00 2,4t geartronic 15000mil.
Användarvisningsbild
av Öjaby
Bäste V70 ägare!
Tråkigt att du har problem med att din bil läcker olja. Jag förslår att du sätter en hink under bilen och använder din 245:a i stället. Om du har riktig tur så har du kanske en granne som kan sälja en nyare V70 till dig till ett bra pris.
Lycka till med din bil!
Användarvisningsbild
av Danneman
Eh.. det va ju ett konstigt svar..?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Öjaby skrev:Bäste V70 ägare!
Tråkigt att du har problem med att din bil läcker olja. Jag förslår att du sätter en hink under bilen och använder din 245:a i stället. Om du har riktig tur så har du kanske en granne som kan sälja en nyare V70 till dig till ett bra pris.
Lycka till med din bil!

Vad är detta för svar du ger ??
Användarvisningsbild
av Öjaby
Det är inget konstigt svar, utan man måste vara sina grannar behjälpliga med lösningar när dem använder internet för att hitta svar på sina problem!
:lol:
Användarvisningsbild
av Danneman
sååå.. det är alltså din granne :)
Användarvisningsbild
av goliat
Ja, fast det är inte en av de bättre grannar jag har!!...

Jag udrar dock fortfarande om det är någon kunnig själ som kan ge tips på hur man gör???
Användarvisningsbild
av goliat
Jag kan meddela att jag har nu bytt packboxen bak kammen och det tog ca 30min, busenkelt. Men enligt min källa är det ett vanligt förekommande fel!
Är det någon som har samma fel och vill veta hur jag gjorde kan ni skicka ett pm till mig.

No more oljefläckar på garageuppfarten!!!!
av Perra N
Var det bakom kamdrevet? Bytte du kamremmen samtidigt?

Hej! Finns det någon logisk anledning f&o[…]

@Steffe3 , Jösses, min MY14 kan jag nog v&a[…]

..När jag tänker efter nu så har[…]

Solgardin bakdörrar

Får kolla vidare med ÅF