Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av depthless
Hej, skulle behöva lite info om det här felmeddelandet jag fick idag. Var ute och körde idag, det satt en stor samling kråkor på vägen så jag tutade snabbt en gång så att jag inte skulle köra på dem; direkt dök det upp ett meddelande i displayen:

"Låg batterispänning..."

Jag har aldrig fått det här meddelandet tidigare. En halvtimme tidigare hade jag haft stereon på, jag har den stereon CD-växlar, kan det vara den som är boven i dramat; behöver jag göra någon tillsyn på batteriet?
av depthless
Har kollat runt lite här på forumet och på nätet, hittar ingen som har samma specifika problem, men jag här läste lite om döda celler i batteriet, så man vet ju aldrig riktigt vad det kan vara. Vill inte försöka mig på heller att kolla på det själv då det innehåller knallgas och svavelsyra. Då det var som kallast och bilen stod på parkeringen tände jag den ändå var 4:e dag, så motorn har varit igång nu när snön och kylan var som värst...
av depthless
Hej Magnus, tyvärr vet jag inte vad en CTEK laddare är för något; var kan jag hitta info om det? Jag brukar oftast köra 2 - 3 mil varje gång bilen används, så det är inte så små sträckor.
av DaXX
Har själv en S80 T6 där jag fick upp meddelandet för ca 2 år sedan. Införskaffade en CTEK och laddade i några dagar innan
jag behövde bilen igen. Efter bara några dagar så fick jag åter igen upp meddelandet när jag lyssnade på radion med motorn avstängd.

Insåg att mitt batteri var 7 år och aldrig bytt så jag investerade i ett nytt. Därefter försvann problemet och jag har inte sett röken
av meddelandet igen trots att bilen står still i veckor ibland...

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]