Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stene1946
har hitta fel varför bilen skakar så!!
Hjulnavet är mindre än fälghålet .. ett glapp på 1-2mm.
har provat 4 uppsättningar hjul o centrerar man hjulen kan man köra skapllgt

men ett hjul ska ju sitta på navet 65mm. o sina 5 bultar..har konsulterat 2 olika däckfirmor, samt pratat

med bilia ,,inge har upplevt detta ,,vad man ska göra är att byta alla 4 hjulnav ,,kompletta!!

O LIGGER NU I STRID MED BILFIRMAN ,,HAN PÅ STÅR ATT DET GÅR MED NAVRINGAR MEN HUR DET SKA FUNKA FÖRSTÅR JAG EJ
ORG 65MM SKA DE VA FÖR NAV O FÄLG!
Senast redigerad av 1 stene1946, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Navringen täcker ju upp glappet mellan nav och fälg. Men då gäller det ju att du har fälgar som man kan sätta i ändra navringar i, annars lär man eventuellt svarva om fälgarna för att kunna sätta i centrumringar.

Det är inte så att du har en bil som har 63mm nav som det är på en del nyare modeller då?
av Lövet
Om det är en V70 så ska du ha 65,1 navhål. Vad är det för fälgar du har? Varför skulle du behöva byta hjulnav, det är väl bara att skaffa rätt fälgar istället?
av stene1946
bytte till, org.plåt o de är 65 men "skramlar" på navet
men dessa däck som firman tillhanda höll är 9 år o ett par är 3 o de håller på att separerar

hämtar då dessa R kopior som satt på fr, början o jag kände lite obalans,, o de är 65 oxo ,,,så nää
men ska till en däckfirma i morrn igen ..på order av bilfirman, de tror att det ska gå med navringar men som sagt jag hajar inte hur,,,men låt dem hålla på o kolla o klia sig i huvudet,, ,,ska vara en duktig kile ,,men är det glapp så är det,,o sen ska meken på verkstad kolla o det är fortf, glapp!!
då är vi ca 10 st som kollat !!
av stene1946
bilfirman ska ge mig sommardäck på alu senare,,men jag är nog lite skeptisk

köpte min första bil 1963 en PV 49 ombyggd till 55 o sen har det rullat påi olika bilar genom åren ,,men inte upplevt dettA

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]