Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RCE
Som jag skrev någonstans i en annan tråd så tycker jag det är synd att inte detta är en valbar option som man både kan lägga till och välja bort, eftersom det så stort påverkar bilens utseende. Jag själv hade ju den problematiken att jag ville ha lackanpassat men inga kromlister runt fönster. Visst man kunde då beställt en R, men det kändes inte aktuellt eftersom den är sportig på ett sätt som inte tilltalar mig.

Det måste ju finnas en massa andra godsaker man kan baka in i tilläggspaketen som folk är villiga att betala för och som INTE sumpar det yttre utseendet. Eller enklare, låt iaf köpare få välja bort eller välja till så här pass viktiga saker. Trist att fylla bilen med tillbehör för tusentals kronor när man är missnöjd med det yttre.
av D.S
andreas_lofgren skrev:V70 exempelvis gillar jag inte nedlackad. Bilen ser helt enorm ut då. Bättre med svart underdel eftersom bilen då (enligt mig) ser slankare ut.
Håller med, med lackad nederdel så ser bilen för bullig ut, med svart nederdel som på kinetics så skär det av linjerna på ett snyggare sätt. Men det gäller bara på v70II, på v70N ser det snyggare ut med hellackat IMO. :)
Användarvisningsbild
av P1800
autumnleaf skrev:Hej och tack för alla svaren!
Har läst dessa och lite tester på nätet och kommit fram till att.

- det blir ingen Flexifuel, hittar ingen som är riktigt nöjd med den
- 1,6 DrivE verkar vara ok men inte mer och sittar man och kör om en hel del så är den kanske för seg
Företaget har ingen policy om att miljöbil ska väljas och jag får inget incitament till att välja 1,6:an mer än 0,49 i förbrukning.

Lutar därför åt en 2.0D. Drar 0.1 mer än 1,6:an men verkar vara lite mer fart i motorn.

Någon som kör 2.0D här?

Tänk på att partikelfiltet ska bytas på Ford-dieslarna i 1,6 och 2,0. Det kostar motsvarande 1 dl / mil i servicekostnad jämfört med de femcylindriga motorerna,
av EFI93
Min mekaniker påstår att partickelfiltret inte behöver bytas på min -08à 2.0D. Skulle vara intressant att veta om det
står någonstans vilka modeller det gäller har sett varierande uppgifter på den frågan.

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]

Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]