Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag "halkar" in. På äldre Volvo kunde man få detta fel när jordförbindningen mellan kaross och motor gått av. Prova med att sätta en startkabel mellan minuspolen på batteriet och motorn.
av Fred
Det blir en väldigt lång startkabel då... :wink: Dock tror jag att det är ett bra test, det går ju fint att skarva ihop två startkablar!
Användarvisningsbild
av SvenB
Fred skrev:Det blir en väldigt lång startkabel då... :wink: Dock tror jag att det är ett bra test, det går ju fint att skarva ihop två startkablar!
Nja, S 80 har väl som V 70N en minuspol under motorhuven också. Den går väl att använda. :lol:
av Fred
Hehe...nu skrev du ju "mellan minuspolen på batteriet och motorn" så det var därför jag retades lite. :wink: Men ändå...det kan ju faktiskt vara problem mellan batteriets minuspol och chassiet så din "felskrivning" var inte helt galen ändå. När det gäller misstänkta elfel så måste man tänka brett och köra uteslutningsmetoden.
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]