NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var å tankade med min V50 My10 med Keyless.

Vred "nyckeln" till läge 1 å klev ur bilen. Bilen pep som den skulle om att nyckel inte fanns i bilen.
Jag tankade, fyllde spolarvätska osv.

Skulle sedan köra iväg å vred om "nyckeln". Bilen fortsatte klaga å pep att den inte hitta nyckeln, Jaha tänkte jag å stängde av, satte i den riktiga nyckeln å startade igen.

Bilen fortsätter å klagar.

Stänger av. Kliver ur, låser bilen, låser upp. Startar med riktiga nyckeln. Bilen startar utan problem men piper på som vanligt å klagar på att nyckeln inte finns.

Hmm, tänker jag nyckeln sitter ju i tändningslåset puckobil.

Nåväl, jag har inte tid å sitta å vänta längre åker trotts pipet å ringer till Volvo när jag kommer till jobbet.

Återkommer med vad Volvo säger.

Edit:

Blockerat låst läge gjorde att det funkade, Volvo har noterat att det funkade oxå. De hade inte någon egen lösning själva.
Har hänt mig också att bilen piper högt(som utan bälte över 40Km/h) och infodisplay säger "nyckel saknas".
Än så länge bara en gång,men vem vet om det händer igen. Stängde av och starta bilen igen och då försvann
fel och bilen vart som vanligt igen.

Vad finns det för botemedel emot detta symptom ?
Ok,mitt försvann när jag stängde av motorn och starta igen.

Men BLL ? låsa innifrån med knappen på dörrsidan ? samtidigt som felet uppstår?
Villrådig här nu ??:-/
Nä, stäng av motorn, gå ur bilen. Lås bilen, vänta 2 minuter till det "klickar till" om bilen. Då har bilen gått ner i BLL - blockerat låst läge eller typ sleep mode.

Sen lås upp å starta med riktiga nyckeln. Funka för mig iaf.
Då vet man det till nästa gång om det händer.

Tackar för tipset :)
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]