NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
V50F skrev:Nybilsgarantin gick faktiskt ut förra veckan, så den behöver jag inte bekymra mig över :)
Är det bara två år nu för tiden?? På min C30 my07 hade jag tre års nybilsgaranti?

/Christian
Användarvisningsbild
av wendtan
3 års nybilsgaranti förekommer inte hos volvo, 2 år har det varit sedan lång tid tillbaka.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
wendtan skrev:3 års nybilsgaranti förekommer inte hos volvo, 2 år har det varit sedan lång tid tillbaka.
Vad är det som gör att helförsäkringen täcks av Volvo då? Är inte det nybilsgarantin som står för den delen? Då man bara behöver halvförsäkring med andra ord..

Jag måste ha missat något...

/Christian
Användarvisningsbild
av Silver477
Det extra oljebytet kan man ju säga bekostas av billigare vägskatt på Flexifuel :idea:

Tipset om släckning av sevicelampa funka även på T5:an också :o...gött man kan göra så när
1år kommer före miltalet till servicetilfälle..
Användarvisningsbild
av wendtan
chrissofsweden skrev:
wendtan skrev:3 års nybilsgaranti förekommer inte hos volvo, 2 år har det varit sedan lång tid tillbaka.
Vad är det som gör att helförsäkringen täcks av Volvo då? Är inte det nybilsgarantin som står för den delen? Då man bara behöver halvförsäkring med andra ord..

Jag måste ha missat något...

/Christian
Du får skilja på vagnskadegaranti och nybilsgaranti. Väldigt olika saker kan man säga.
Helförsäkringen täcks dock inte av vagnskadegarantin.
Du betalar inte vagnskadedelen på din försäkring de första 3 åren. Ca 50% av försäkringskostnaden.
Användarvisningsbild
av opA
Silver477 skrev:..gött man kan göra så när 1år kommer före miltalet till servicetilfälle..
Finns en viss anledning att det är både en gång om året och / eller miltalet kommer först.. så bara för året kommer före milen betyder inte de att du ska hoppa över servicen.
Användarvisningsbild
av Silver477
Känns lite konstigt att göra 4000 mila service efter exakt ett år,väntar 400 mil tills mätaren blir 4000 också.
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]