Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoglt850
ok men ska kolla upp det där. men har det med det att göra den sist nämnda frågan?
av Redlös
Vad Sparkz menar är att du ska motionera cylindern lite för att få bort lite avlagringar i den. Om det blir bättre så kan du byta kopplingsvätska också så håller den kanske ett tag till.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vad jag menar är att den kan komma in luft via huvudcylindern, och att trycka tillbaka vätskan upp i behållaren är ett enkelt sätt att lufta.
av Redlös
Sparkz skrev:Vad jag menar är att den kan komma in luft via huvudcylindern, och att trycka tillbaka vätskan upp i behållaren är ett enkelt sätt att lufta.
Aha. Det visste jag inte. Men slavcylindern brukar vara full med klet för att man aldrig byter vätska i den. Det kan nämligen hjälpa temporärt att luckra upp skiten så slavcylindern löper lätt igen.
av volvoglt850
ok! Jag hör av mig efter att jag har kollat upp alla era tips och vet hur läget ligger till.
av volvoglt850
Nu vet jag så mycket som att slavcylindern är paj:( men det är inte det stora problemet. oljan i motorn hade försvunnit fast att jag hade hällt i olja men tydligen så var det nån packning som läckte. så ska ta komp-prov på motorn och antingen är motorn slut då handlar det om runt 10 tusen kr som delar kommer att kostar:( så man får hålla tummarna att inte motorn är slut:)
av volvoglt850
Ett till fel som jag har kollat upp är att vevhusventilationen är igentäppt och drf oljan har behövs fyllas på, och pga att det ryker ur oljestickans rör när man drar ur oljestickan när motorn är varm. berodde på att vevhusventilationen var igentäppt. så det ser ut som att det bara behövs rengöras och sen ska den funka:) Alltså iget motorbyta att tala om:D
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]