NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Nu får ni svara från hjärtat, för i den här frågan handlar det inte om pengar. Jag vill ha ett par R-fälgar i grått.. detta behöver ni inte fundera eller kommentera om då jag vet vilken tonårsstyling det är. Men från att ha hatat fälgarna så älskar jag dem sen jag såg dem på en V50. Dom är som gjorda för varandra utseendemässigt..

Hur som helst undrar jag vilken storlek jag bör välja, helt utifrån utseendet? Jag tycker verkligen inte om bilar med för stora fälgar och 19" nallar lite på det utseendet. På bild så ser helt klart 19" riktigt bra ut och 18" ibland lite litet. Men i verkligheten har jag aldrig reagerat på att 18" skulle vara litet på en bil..

Men som sagt var, i detta fall så spelar inte prisskillnaden någon roll.. det viktigaste är att jag blir nöjd!

Bild

/Christian
av turbodream
Jag har beställt R-fälgar till min också ,den nya lite mörkare grå looken, och jag tog 18" för att bibehålla god komfort och ändå få hyffsat stora fälgar. Så 18" blir nog kanon
av jackoo
Jag tvekar oxå på vad jag ska lägga på min om några veckor.

Men för min del blir de 19".

Tolka inte detta fel nu. 18" är för "litet"
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:Jag har beställt R-fälgar till min också ,den nya lite mörkare grå looken, och jag tog 18" för att bibehålla god komfort och ändå få hyffsat stora fälgar. Så 18" blir nog kanon
Du och jag kommer antagligen köpa precis likadana (Gummihuset?).. men vet du vad som slog mig idag? Tänk om den gråa färgen bara gör att de ser skitiga ut ?:-/ Vad tror du?

/Christian
av jackoo
chrissofsweden skrev:
turbodream skrev:Jag har beställt R-fälgar till min också ,den nya lite mörkare grå looken, och jag tog 18" för att bibehålla god komfort och ändå få hyffsat stora fälgar. Så 18" blir nog kanon
Du och jag kommer antagligen köpa precis likadana (Gummihuset?).. men vet du vad som slog mig idag? Tänk om den gråa färgen bara gör att de ser skitiga ut ?:-/ Vad tror du?

/Christian
Den tanken har inte slagit mig innan men frågan är om dom inte dom kan se bromsdammiga ut fast dom igentligen är rena...
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
jackoo skrev: Den tanken har inte slagit mig innan men frågan är om dom inte dom kan se bromsdammiga ut fast dom igentligen är rena...
Det är en krånglig nyans.. :( Fast de borde ju inte vara någon fara egentligen? Det är ju en väldigt populär färg på Audis variant. Så egentligen är jag inte så orolig men tanken finns där.. det är ju ändå en slant som ska ut :|

Här är lite bilder på exakt samma färg (den var tydligen hämtad från dessa färgmässigt)
Det är skitsvårt att se på dessa halvkassa bilder.. men visst är de distinkt gråa alltid! Jag tror det kommer bli skitläckert! När skulle du få hem fälgarna? Tänkte om har möjlighet att ta lite närbilder 8)

Bild
Bild
Bild

/Christian
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Gör sig 19" bara bra på bild eller ser det lika bra ut i verkligheten? Jag tycker det är lika hemskt att köpa för stora som för små...

Jag har börjat vela igen om jag inte ska köpa mig ett par 19" i alla fall nämligen..

/Christian
av jackoo
Räknat lite och i mitt fall kommer de skilja 3lök mellan 18 och 19"

Eftersom jag inte kommer sänka så vete fan va jag sk aha på min...

18 är ju billigare och mer praktiskt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]

Identifiering av motor.