Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
Tjena vänner, hoppas allt är bra. Har börjat få ett litet problem som jag är rädd kommer att eskalera om jag inget gör. Båda mina larmdosor med nya batterier har börjat få dålig kontakt, måste nästan hålla dosan precis sidan om bilen för att den ska låsa/larma av och på. Var sitter kännaren till larmet? Har hört talas om något larmrelä, kan detta vara problemet? Avfärdar dosorna då det just är dosorna, båda två bör ju inte ha gått i pension samtidigt tycker jag :D

Hoppas på hjälp, ha det nice vänner och kör fint
Användarvisningsbild
av CarMan
brukar vara kass motoagare
Användarvisningsbild
av Nexus
Och då svarar jag på följdfrågan innan den kommer.Dosan sitter som du ser på mätarhuset.(Svarta boxen ovanför hastighetshätaren)
Bild

Tack Mr Lego för lånet av bilden
av zäta
Andy du har inte uppgivit vilken bil du har..men
om jag inte minns fel så står det i instruktionsboken för min S-70 98 hur man programmerar om larmdosorna till bilen, testa det innan du byter nåt.
Användarvisningsbild
av ketto
zäta skrev:Andy du har inte uppgivit vilken bil du har..men
om jag inte minns fel så står det i instruktionsboken för min S-70 98 hur man programmerar om larmdosorna till bilen, testa det innan du byter nåt.
Är bara på 850 som man kan programmera om dosorna själv!

X70 måste Volvo göra de!
Användarvisningsbild
av ketto
Andy1983 skrev:Ok, och den kostar en hiskelig massa pengar eller? Svår att byta? Krävs omprogramering sedan?

Tack för snabba svar, kanon
Har en sån ligger och skräpar! Står Denso på den iaf!
Kostade mig runt 1400kr för boxen och då gjorde jag det själv. bara lyfta toppen på instrumentbrädan och ur med mätarhuset för att sedan skruva loss den lilla boxen. Ganska lätt gjort och det tar ingen tid heller.
För mig behövdes ingen omprogramering och antar att det inte kommer behövas till din bil heller. min bil var en v70 98a. Har du någon annan bil kan det vara anorlunda.
enheten är en motagare, så den tar bara imot signalerna fårn din fjärr. avkodning sker i annan enhet.
Den behöver alltså inte kodas mot nån fejärr eller annan enhet.
ketto skrev:
Andy1983 skrev:Ok, och den kostar en hiskelig massa pengar eller? Svår att byta? Krävs omprogramering sedan?

Tack för snabba svar, kanon
Har en sån ligger och skräpar! Står Denso på den iaf!
Vad ska du ha för den då?

Ok, tack så mycket vänner :D
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]