Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

matzen10 skrev:
bjompa skrev:vilka jävla I-landsproblem du drass me.
Bidrar du nånsin med någonting..? Eller skriver du bara dessa ändlöst korkade meningar?
matzen10, bidrar du med något? eller skriver du bara dessa korkade meningar för skojs skull???

Själv tycker jag ett eller 2 inlägg där man skrivet nått i stil med det bjompa skrev kan vara skoj att läsa, det får en att haja till lite o inse at vi har det ganska bra!
det här men fukt avstötende medel o sånt, det hjälper väll bäst i själva duchen, små droppar som skvätter från hand tvättning lär ju inte rinna av, då det är små mängder vi pratar om ???????????
Carman: Nej det är inte bara stänk från handfatet som är problemet, däremot så är det svårast att komma åt och rengöra där. Självklart blir det snabbast smutsigt inne i duschen.

Fish: Cillit-Bang är i princip det enda som biter på kalkfläckarna, MR Muscle kalklösare fungerar inte alls.

Larzan: Är inte det något till husvagnar?

Bjompa: Tack för den åsikten. Jag ska komma ihåg det svaret nästa gång du har problem med bilen eller något sådant ;)

Övriga: Ni tror på liknande avrinning som jag har på bilen alltså? Ja det var ju lite det jag var inne på själv, men det måste väl finnas något särskilt som är till för just duschkabiner?

/Anders
Hör med folket som tillverkar duschkabinen?? Kan inte dom ge någe svar då finns det ju bara dom lösningarna som har nämnts tidigare. :) (:
Brainy skrev: Larzan: Är inte det något till husvagnar?

/Anders
Jo bl.a.
Har testat det lite överallt här hemma. Det är ett mycket effektivt rengörningsmedel som lämpar sig väl till husvagnar för att det inte löser upp butyltätningen som är så kritisk på husvagnar just.

Men har fått bort fläckar ifrån plastmattor som var rejält ingrott. Badrumsgolvet blev riktigt skinande. Glasväggen (Vi har en som är frostad) blev riktigt ren.

I annat fall så har ju bygghandeln kalkborttagare på hyllan. Men ville tipsa om just Ren Fritid för det ha så brett användningsområde.
Fälgarna blir riktigt fina efter en behandling med Ren Fritid. Bromsdamm har en benägenhet att fästa riktigt ordentligt det med.

Jag testade Ren Fritid på toaporslinet med, och "fartränderna" minskade där med. Till frugans glädje. :)
Har man båt så kan man ju testa "Black streak Remover" ifrån Biltema. Det lossnar väldigt lätt. Ren Fritid gör samma jobb minst lika lätt.
Så för att göra rent, testa Ren Fritid. Torka sedan av med vanlig fönsterputs på speglar och glas.

Luktar en aning citrus, det kanske man kan stå ut med. ;)
av *pettson*
Ofta fungerar faktiskt en vanlig vaxning med ett bra bilvax/ båtvax. På så sätt fastnar inte nåt annat ovanpå.
När vi köpte ny kyl o frys så vaxade jag dom direkt när dom plastades av. Enkelt att ta bort fingeravtryck på rostfritt med en disktrasa utan att det blir spår. Inga matrester eller fett fastnar. Man fyller ju kortfattat porerna med vaxet istället för det som skapar problem. Fungerar ypperligt på glas också. :wink:
det jag gör hemma som funkar bra, är att dra bort vattnet med en fönster skrapa när jag duschat klart. går fort, är lätt & funkar bra.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]