- mån 08 mar 2010, 22:28
idag när jag hämtade min bil efter ha bytt packbox, så hade den stått i ca 1,5 vecka, så starta jag den så gick den i gång utan problem, körde i ca 5-10 min, sen så stannade jag, sen när jag skulle starta igen, då va den jätte svårt startat, sen efter många om och men så gick den igång, men så fort jag gasade så dog den, sen så fick jag inte i gång den igen, stod och malde hur länge som helst , men precis innan den skulle gå igång så dog den, kom mycket rök ur avgasröret och avgas knallar. sen bogserade vi hem bilfanet, och sen testade vi och starta den och då och då gick den att köra ca 5 mil utan problem...
det hände en likande sak en annan gång när den med hade stod ett tag, när jag körde med den (hade inte kört så långt ca 5-10 min då med) så började den dö, så va tvungen och trycka ner kopplingen och gasa, sen gick det att köra vidare, hände 2-3 gånger sen gick den att köra utan problem...
va kan det vara för fel?
bilen är en volvo 850 gle 2.5 94
det hände en likande sak en annan gång när den med hade stod ett tag, när jag körde med den (hade inte kört så långt ca 5-10 min då med) så började den dö, så va tvungen och trycka ner kopplingen och gasa, sen gick det att köra vidare, hände 2-3 gånger sen gick den att köra utan problem...
va kan det vara för fel?
bilen är en volvo 850 gle 2.5 94