Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Åsberg
Hej ! Denna fråga har säkert varit uppe förr men jag undrar vad man kan limma en takvinge med tänkte enbart limma ngn som vet om det håller och vad för lim jag skall ha ?

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av leiwi
Jag skulle inte sova särskilt gott på nätterna om jag körde omkring med en limmad vinge, skulle tro att det är på gränsen till vådslöshet i trafik om den skulle lossa och skada någon

det måste finnas en monteringsanvisning
Användarvisningsbild
av wissel
Klart att du kan limma, kolla med Glasmästare, dom har lim som heter duga. 8)
av s60t501
klart du kan limma,har gjort det på både S60 och S40,på bakrutan..Andvände PL400,har även limmat en V70 tak/bak vinge på A-traktor,740,fick slipa lite för lite bättre passform,men sitter som berget
av Schröder
Kör med sikaflex eller teroson......
Funkar kanon bra på kjolpaket, vingar m.m... Rieger använder ofta sikaflex vid montage av kjolpaket....
Sikaflex använder vi även mycket på jobbet till t.ex vissa framrutor på bussar och rostfri plåt på skåp till djurbilar m.m.....
Kan lova att inte vingen ramlar lös med detta lim :mrgreen:
av mollan
hur gör man om det blir nödvändigt att demontera vingen pga tex omlack eller annan skada på vinge eller lucka ?
av Schröder
Det gör man inte, läs: köp nytt :mrgreen:
Nä skojade bara, får väl skära löst den med typ en matt kniv, såg tråd eller liknande......bara fantasin sätter stopp :mrgreen:
Dock väldigt försiktigt förstås :!:

Mvh Schröder

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]