NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då är 2000 ett riktigt bra pris, har själv lyssnat runt lite och en 3000 och det va bara lackning, ingen spackling. Sen fick jag ett annat å det va 5000+ men då skulle de bli kanonyta.
turbodream skrev:Då är 2000 ett riktigt bra pris, har själv lyssnat runt lite och en 3000 och det va bara lackning, ingen spackling. Sen fick jag ett annat å det va 5000+ men då skulle de bli kanonyta.
Det är just därför jag är så himla glad! Vi pratade om strukturen och hur han skulle bli tvungen att spackla för att få en lika fin yta som på plåten! Dessutom så är min bil lackbehandlad sen nyköp så att nyansen borde bli enkel!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

/Christian
Användarvisningsbild
av modin
Apropå knottrig lack. Jag fick i förra veckan tillbaka min bil från Upplands Motor där de lackat om främre stötfångaren. Jag körde hem den därifrån utan att riktigt kolla så noga på jobbet. Dagen efter kände jag på den nylackade ytan och den kändes liksom sträv jämfört med kringliggande, ej nylackade ytor. Är detta något som ger sig när man väntat nån månad och lagt på en omgång vax eller tyder det på ett dåligt jobb?

/modin
modin skrev:Apropå knottrig lack. Jag fick i förra veckan tillbaka min bil från Upplands Motor där de lackat om främre stötfångaren. Jag körde hem den därifrån utan att riktigt kolla så noga på jobbet. Dagen efter kände jag på den nylackade ytan och den kändes liksom sträv jämfört med kringliggande, ej nylackade ytor. Är detta något som ger sig när man väntat nån månad och lagt på en omgång vax eller tyder det på ett dåligt jobb?

/modin
Det där lät inte riktigt rätt.. dagen efter så borde det väl vara lika lent som på den vanliga lacken? När jag lackade om min framspoiler på en V70 så blev det riktigt snyggt! Jämnt och fint precis som om den vore ny.

/Christian
Användarvisningsbild
av modin
Jaså. Det låter ju illavarslande. Tyder den "sträva" lacken på dåligt underarbete då eller? Jobbet skulle ta fyra dagar enligt dem, men dagen efter jag lämnat in den ringde de och sa att de blivit klara tidigare än väntat...
modin skrev:Jaså. Det låter ju illavarslande. Tyder den "sträva" lacken på dåligt underarbete då eller? Jobbet skulle ta fyra dagar enligt dem, men dagen efter jag lämnat in den ringde de och sa att de blivit klara tidigare än väntat...
Jag är absolut ingen lackerare, så detta bli ett högst amatörmässigt uttalande. Men har dom spacklat har jag svårt att tro att torktiden bara skulle vara en halv dag.. och sen dessutom hinna lacka?

Men en sak är säker, min framspoiler var inte knottrig, vågig eller något annat än len som en babykind.

/Christian
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]