Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Jag har köpt en ny främre lambdasond till min S60 från Skruvat.se
http://www.skruvat.se/Lambdasond-P13159.aspx
På den gammla lambdasonden så är det svart-svart-vit-blå kablar
och på den nya är det vit-vit-grå-svart. jag har en instruktion på den nya lambdasonde
om vilka kabvlar som gör vad men är det någon som vet vilken kambel som är vilken på den gamla?? det är en volvo orginal med artikelnumer 9497252

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av CarMan
så här skriver dom på sin hemsida.
Generell produktinformation
4 sensorer/wire
Endast för bilar med en lambdasond
UNIVERSALmodell
Lambdasond : Reglersond
Monteringssida: Fram
Årsmodell: -1999
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Ser det nu. Stämmer bra!!! Ska kolla med dem på Skruvat.se varför ajg har kunat få upp den när den inte ska passa.
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Har mu prata med den på Skruvat.se och dem beklaga felet. så det blit till att skicka tillbacks den igen. bara att leta vidare.

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Tja byte fr'ämre lambdasonde och det har fungera bra nu i en vecka tills idag när jag skulle ut och åka då fel midelande kom upp igen ECM-2110 http://www.ppc-diagnos.com/codes/secm2110/ någon som kan ha en annan anning om vad det handlar om??? något som gör så att lambdasonden går sänder. Kan den gå sönder om motor och avgas system blir för varmt??

det står också ECM-2110 Gasspjällenhet. Internt fel
kan de vara något med gassgjällenheten?? det var ju fel på s60 och V70 förut och jag tror jag har den gammla modelen med Vit etiket. ibland är bilen lite torig innan den startar. man för hålla nyckeln omvriden ca 5sec.

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av greeeken
Kanske har missat det men vad har du för årsmodell.
dom sakerna på skruvaat är väll beggade????
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Jag har en 2001. och dem sakerna som den säljer på Skruvat.se är inte beg. utan dem är helt nya. jag köpte inte en labasond där ifrån utan jag lämna tillbacks den.
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Har varit ute till blien och kolla lite idag. Bilen går som vanligt inte ett tecken på krångel. det som jag tycker är konstigt är att servic meddelandet inte dyker upp förens jag stänger av bilen och ska starta den nästa gång. alltså jag kan släcka meddelandet med min PPC och köra hur mycket och långt som hälst, parkera bilen och stänga av den, sen när jag vrider om nyckeln till läge två så tänds meddelandet igen.

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av andreas 80
Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-2110

Condition

This diagnostic trouble code (DTC) is stored if the engine control module (ECM) registers a short-circuit to ground or supply voltage or an open-circuit in the circuit for the front probe preheating.
The diagnostic trouble code (DTC) can be diagnosed when the ignition is switched on.

Substitute value
-Fuel trim and front probe preheating is disabled after three restart attempts by the probe control circuit.

Possible source

Signal too high
-Short-circuit to supply voltage in the signal cable
-Damaged heated oxygen sensor (HO2S) or probe control circuit.
Signal too low
-Open-circuit in the signal cable
-Short-circuit to ground in the signal cable
-Damaged heated oxygen sensor (HO2S) or probe control circuit.

Fault symptom[s]
-Malfunction indicator lamp (MIL) lit.
Senast redigerad av 2 andreas 80, redigerad totalt 0 gång.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]