Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då var det dags att uppdatera den lilla garagetråden :)
Som ni såg hade jag köpt lite grejer från Bilia vad gäller bromsbelägg och olja och detta har nu fixats (förutom beläggen bak som ska på förhoppningsvis idag).

Först ska ju däcket av annars blir det svårt! (I övrigt skiten bil!)

Bild

Den kära bromsskivan!
Man mår ju dåligt när man ser hur det ser ut bakom fälgarna och runt om skivorna, nej skivorna är inte gula
:P

Bild

Sen har vi själva bromsoket, som inte är gult heller, hehe :)
Men det ska under våren/sommaren bli målade röda

Bild

Inte mycket att skriva om mer än att bromsoket är borttaget :)

Bild

Glömde ta en bild på dem nya bromsbeläggen innan syrrans pojkvän monterade dit dem. Ska ta en bild på dem nya beläggen när vi byter bak :)
Mycket trevligt med nya grejer, man ser hur det nästan blänker lite smått om man kikar in :)

Bild

Och så här såg iaf ett av dem gamla bromsbeläggen ut, och dem var inte så farligt slitna som jag trodde

Bild

Skulle räckt ett tag till :)

Bild

Efter bytet biter bromsarna riktigt bra och det känns kanon när man kör samt att skicka in innanför fälgen och man ser att det står Volvo i vit på dem nya beläggen gör en lite mer glad än tidigare när det var helt sot svart :)

Sen har vi själva olje bytet där jag precis hade tänkt ta en bild när all olja rann ur, dock började hinken vi hade läcka så en bild blev det inte, hehe. Men två bilder har jag och det är efter bytet av oljefilter när vi skruvat tillbaka locket och tomma oljeflaskor, hehe
:)

Det luktade dock mycket bensin om den tidigare oljan, så det var helt klart dags för ett olje byte. Samt att bilen ska in på service om ca. 1000 mil.

Bild

Och så dem tomma flaskorna, väl använda! :)

Bild

Det var en liten uppdatering jag kan ge er :)
Nästa vecka på onsdag eller torsdag kommer en mycket härlig sak från Bilia jag har längtat länge på att få montera, men ni får se då vad det är
:)
Absolut, man mår verkligen bättre när bilen mår bra samt när man kör den :D

Sen glömde jag lägga upp en bild, nämligen på det kära motorrummet :)

Bild

Så ser det ut och under våren här ska det väl kunna gå att klämma in ett BSR öppetfilter där också, även en motortvätt hos MrCap ska komma till skott. Det behövs onekligen!! :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]