Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengte
Utan att jag vet att jag har ändrat någon inställning så har ljudvolymen för parkeringshjälpen fram, ej bak, blivit väldigt låg. Detta resulterade i en krock i kökörning i Köpenhamn igår (inga skador men pinsamt). Jag hittar inget i instruktionsboken eller i nån gammal tråd här på forumet. Nån som vet hur man ställer in ljudvolymen för parkeringshjälpen? Vet inte om det har nån betydelse men jag har premium sound ljudanläggnning.
av JHg
Läste precis i manualen om parkeringhjälpen... Står inte ett ord om att man kan justera volymen!

Har du prövar att vrida på volymratten på radion när parkeringshjälpen är inkopplad?
av perhall
Det låter som att du kör väldigt nära bilen framför... men jag känner igen problemet då jag ibland kopplat ur P-vakten (t ex om man hamnar för nära bilen framför i en kö...) och sedan just är nära att köra in i något eller någon.

Min uppfattning är att volymen inte kan justeras. Men kan den det så vore det bra, dock borde lägsta tillåtna volym inte vara för låg. /PH
av bengte
JHg skrev:Läste precis i manualen om parkeringhjälpen... Står inte ett ord om att man kan justera volymen!

Har du prövar att vrida på volymratten på radion när parkeringshjälpen är inkopplad?
Ja, det går inte.
av bengte
Nu funkar det igen. Jag avaktiverade/aktiverade parkeringshjälpen och sen gick det. Det besynnerliga är att jag hade provat detta innan utan effekt. Märkliga äro herrans vägar... Vi får se om det håller...
Tack i alla fall ni som engagerade er!! :-)))))

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]