Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena! jag har en 740 85:A förgasare där tankmätaren pajat.. "OVANLIGT" NOT hehe..

Kabeln till givaren har ärgat sönder och jag vet inte hur givaren ser ut om den e hel..

Frågan är om man kan fixa kabeln som ärgat sönde ri fästet eller är det ny givare som behövs? har denna som vinterbil och har inte lust och kosta på den en massa..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är nog svårt att göra något utan att ta loss tankarmaturen, ta en ordentlig titt på rören som slangarna sitter på. Dom brukar vara ganska sönderrostade och gå av när man ska dra loss slangarna. Är den frisk bortsett från kabeln kanske det är lönt att göra något.
Jag har funderat lite fram och tillbaka på det här men jag har inte kommit på något bra.
*Borra hål för ny kabel och täta med epoxy eller något annat som tål bensin. Nja, litar inte på bara lim, särskilt inte när det ska fästa på gammal rost.

*Någon typ av förskruvning eller kabelgenomföring som är gjord för att vara tät. Ex: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?v ... k=4351.htm Frågan är om tätningarna tål bensin?

*Dra upp en kabel genom urluftningsslangen och ta ut den längst upp vid påfyllningen. Man behöver fortfarande täta mot ångorna.
av mange_j
tusen tack för svaret!!!!
:D

det låter lite komlicerat, då köpe rjag en begagnad givare, för en polare hade likadant problem på sin och han köpte för 250 spänn.. problemet är väl att hitta en fungerande, så om nån har en givare så hör av er!!!

/mvh magnus
Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]

Vägmätare saknas

ok kul, inte klockan heller... och antagligen inte[…]

Tvättat, får se hur det står sig […]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Maskinskadeförsäkring täcker mycket[…]