Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Tro det eller ej men det finns faktiskt alkohol i nästan ALL mat vi äter, men mängderna är så pass små att dom inte behöver skrivas ut. Ex filmjölk har en procentsats på 0,003% detta tack vare ett ämne med namnet Kefir.

Om man har otur och innan man sätter sig och kör och har ätit 2 tallrikar fil och hamnar i en blåskontroll då kan det ge utslag på mätaren.
av llesrof
Ja, då får du ha otur. Skölj munnen om du ätit filmölk och innan du sätter dig i bilen, då kommer ingen märka något. Även fruktjuice innehåller små mängder alkohol.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja i stort sätt allt vi äter innehåller på något sätt alkohol.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ska köpa en pall med kefir filmjölk då så kanske jag blir salongsberusad. :mrgreen:
Men allvarligt, du behöver ju dricka mängder med fil för att ens komma upp i samma alkoholhalt som i en lättöl och innan dess har du nog spytt både en och två gånger. :roll:
av *pettson*
Grammse skrev:attans jag som dricker minst 1 liter mjölk om dagen :wink:
yes,, om jag nu inte minns fel behöver du bara hinka i dej några kubikmeter för att uppnå en snaps. :-)-)
av llesrof
Försöka duger. Grejen är bar den att kroppen inte kan ta upp alkoholen om den är för utspädd. Gränsen går vid 2,25 volymprocent. Det är därför dessa drycker klassas som alkoholfria. Sedan florerar det en massa historier om fjortisar som bestämt hävdar att de blivit fulla på lättöl, men man kan uppnå samma effekt med vatten. Sist men inte minst skall man inte underskatta viljans makt :D
Användarvisningsbild
av Fluffen
Efter en snabb sökning på nätet fick jag fram att för att få kallas alkoholfri så får drycken inte går över 0,5% alkohol och för att få kallas lättöl så får den inte gå över 2,25% i alkohol...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkoholfri

Har du någon länk för dina påståenden. :roll:

Men jag håller med dig angående fjortisarna. :mrgreen:
av llesrof
Nja, någon källa har jag inte. Jag vet att jag fick lära mig detta i skolan för en massa år sedan. Kroppen tar inte upp alkohol om den är för utspädd och gränsen går typ vid 2,25 volymprocent. Detta motsvarar 1,8 viktprocent. Märk att detta är den maximalt tillåtna alkoholhalten, i praktiken innehåller lättöl mindre mängder alkohol än 2,25 volymprocent.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]