Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Personligen tycker jag att toningen från Volvo gör ingen skillnad. Den är för lite för att det ska ha någon betydelse.
Men jag tycker heller inte att rutorna ska vara kolsvarta. Rent utseendemässigt tycker jag det bara är ok på svarta bilar eller väldigt mörka. Det blir en sådan ful brytning på en ljusare kulör. Dessutom jobbigt att se igenom när det är mörkt.
Själv tonade jag mina rutor hos en professionell stylingfirma. Dom är bara några snäpp mörkare än Volvos org. toning och jag tycker det blev mycket bättre.
Användarvisningsbild
av Momentum
Emiljonsson7 skrev:VJag tycker personligen Volvo träffat 100% rätt med toningen. Inte kolsvart som vissa bilar blir när de filmas.
Fast det är mörkare på XC60 och XC90 märkligt nog
av plamek
Bild

Nu är bilen klar och levererad 8) Det blev både 6-CD och USB, och det var bra. Jag hade rippat musik i mp3-format 192 kbit/s och det lät inte riktigt bra, jag rensade USB-stickan och gjorde om det med 320 kbit/s och då blev det bättre ljud. Men köra med skivan direkt i växlaren ger bästa ljudet, USB är mycket praktiskt dock måste jag tillstå. Blåtanden fungerar perfekt med en SE C901 precis som Volvo nämner på sin hemsida. Turnus-fälgarna var inte helt lätt att hitta för lagerkillarna i tillbehörskatalogen, de fann dem till slut under ruriken Fälg "Polis" och inte "Turnus" av någon anledning...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
plamek skrev: Jag hade rippat musik i mp3-format 192 kbit/s och det lät inte riktigt bra, jag rensade USB-stickan och gjorde om det med 320 kbit/s och då blev det bättre ljud. Men köra med skivan direkt i växlaren ger bästa ljudet
Vilken Codec använder du, tycker det är svårt att höra de skillnanden i bilen med en bra codec.
av RCE
Amli skrev:Själv tonade jag mina rutor hos en professionell stylingfirma. Dom är bara några snäpp mörkare än Volvos org. toning och jag tycker det blev mycket bättre.
Jag hade också tänkt tona vår Volvo i efterhand så att man har lite fler nyanser att välja bland. När vi köpte Audin blev rutorna på tok för mörka. Är det någon större skillnad mellan fabriksmonterade och själva resultatet på eftertonade? Vad fick du betala Amli?
av plamek
VolvoB20 skrev:Vilken Codec använder du, tycker det är svårt att höra de skillnanden i bilen med en bra codec.
Jag måste erkänna att jag inte känner till begreppet Codec, men jag rippade med Windows Media Player. Det var enklare än vad jag trodde, tipset fick jag i denna tråden!
av lobbysleeper
Är det så att toningen i HGV-paketet innbär att rutorna i sig är tonade och inte solfilm? (kan inte se på min då jag har eftertonat på fabrikstoningen... :oops: )

I så fall är det den stora skillnaden, ingen risk att man råkar repa solfilmen eller dylikt med fabrikstonat. Men i övrigt är det ingen skillnad utseende- eller funktionsmässigt.

Räkna med kanske 3000 +/- 1000kr, skiljer väldigt på firma och ort.
Bilia (eller Lelax Solfilm som de anlitar) tog 4000kr för mina rutor när jag köpte bilen från dem och ville ha mörkare rutor.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]