Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag håller på att bli tokig. Duschkabinen måste rengöras rejält minst en gång per vecka och det är tyvärr inte gjort på 5min heller.

Det blir sådana kalkfläckar på den så den ser riktigt tråkig ut. Inte direkt vad jag vill med ett nyrenoverat badrum :(

Finns det något vattenavvisande medel att behandla dem med så det slipper torka fast?

Så här ser den ut
Bild

Tvättmaskinen går ju att dra ut och på den sidan kommer det inte så mycket smuts heller. Men från handfatet är det oundvikligt att det stänker ut och där emellan är det inte lätt att rengöra.
Rain-X.
Vattnet rinner iväg direkt.

Ett annat bra tips är att skaffa en piga. Sossepamparna utnyttjar RUT-avdraget, så varför ska inte en vanlig knegare göra det. :wink:
OK du har problem med vatten fläckar från när man tvättar händerna i handfatet, inte inne från när man durchar.
vatten av visande rutor finn som tillval till bilar, dessa rutor kan även efterbehandlas/bättras. det finns alltså ett kit att köpa hoss volvo för att göra sådan behandling på rutorna (har aldrig gjort det själv, o vet inte om det hjälper mot ditt problem)

hade det bara varit vid durchning så är det ju lite skillnad beroende på hur mycke kalk man har i vattnet, men ofta hjälper det mycke att skrapa av rutorna efter durchning.

sen vet jag det finns saker att koppla in på inkommande vatten som tar bort nästan allt kalk i vettnet.
Arkitekterna ritar väligt fina detaljer och kommer på nya grejer ständigt. Synd de inte förstår funktioner, bara färg och form...

Kan rekommenera Cillit-Bang för att rengöra, finns på Ica. Rain-X fungerar bra som avrinningsmedel, vet inte om det finns på mackarna längre men kolla annars i närmaste Mc-butik
Aquapel glasbehandling, samma som man har på glasrutor på bilen borde funka utmärkt även i duschen.

Hörde att Lidl (eller om det var netto) hade en jättebillig veriant på glasbehandling till bilen som funkade bra! Kan ta reda på vad den heter. Återkommer!
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]