Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Muyfa666
Ja, det lät väl lite kul?

Det är dock så att det faktiskt är sant. Jag skulle skruva ur originalstereon ur min S60 och byta till en Kenwood.

När jag skulle plocka bort originalramen till stereon så tappade jag en skruv ner nånstans i mordor där bakom panelen. Lät som den tog plåt nånstans långt under golvnivå.

En ersättningsskruv var enkel att hitta. Dock blev jag lite orolig för om skruven kan ställa till något bekymmer där den ligger. Kan någon lugna mig, eller om det vill sig illa - göra mig ännu mer orolig?
Användarvisningsbild
av CarMan
det ända som den bör kunna göra är att skapa oljud
Användarvisningsbild
av CarMan
Muyfa666 skrev:Oljud som skrammel och så? Annars bör det vara lugnt menar du?

jag har svårt at tro att den ska hamna så olämpligt att den kan typ nöta på nåt eller liknande. den borde i värsta fall hasa fram o tillbaka vis sväng eller broms/acceleration, men vis även skrammla.
av magadog
Tjena!

Lyckades med samma sak i min xc för någon vecka sedan men då var det en av skruvarna till klimatorn som ramlade ner. Vet inte om du kan ha lika tur som jag men jag lyfte lite på plastväggen i sittbrunnen på passagerarsidan (där plast möter matta) och så trillade skruven ner på golvet :D

Värt att kolla iaf!
Mattias, Östersund
Användarvisningsbild
av Muyfa666
Tack för tipset, men jag kollade faktiskt det direkt när det hände. Men det är lugnt. Jag har kollat med diverse folk (ink. volvomekaniker) och ingen tror att den kan göra någon skada där den hamnat. Har inte hört några missljud (utöver de vanliga ;-p) och jag har ändå kört 6 timmar idag blandad körning.
av 9070
Du behöver inte vara orolig. Jag har tappat ner 3 (tre!!) ?:-/ :shock: :-O) skruvar där. Inga problem alls med något oljud.

9070
av Fred
När jag tappade en skruv i samma situation så tog jag fram min lilla magnet som sitter på teleskoparm, typ som en antenn på gamla transistorradior. Jag svepte runt i alla skrymslen och vrån jag kunde komma åt i och till sist kom skruven med! :D Det är lite meckigt eftersom magneten "suger sig fast" mot allt plåt...men det funkade för mig i alla fall!

Mvh
/Fred

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]