- fre 05 mar 2010, 15:45
Efter att ha haft helt abnorma fel i kylsystemet (se tråden övertryck/vakuum expansionskärl) som ingen hittar något fel på, har jag efter fantastiska forummedlemmars hjälp kommit fram till att det är läge att byta dieselvärmaren. Verkstaden har tom lämnat iväg den urskruvade värmaren till en firma som sysslar med detta och enligt dom finns det inga som helst fel på den. Detta tror jag emellertid inte längre ett skit på eftersom problemet enbart uppstår när jag kör värmaren, aldrig annars och under den vecka värmaren var på service var allt frid och fröjd.
Har nu införskaffat en ny värmare och ska sätta tänderna i projektet att byta ut den gamla.
Min fråga är om man måste bort med hela främre stötfångaren eller om det räcker med att ta bort vänster framhjul och hjulhusskärmen för att komma åt värmaren? Hoppas på det senare då jag har viltbåge med extraljus som skulle skapa hel hel del extrajobb :???:
Tack för svar!
Mattias, Östersund
Har nu införskaffat en ny värmare och ska sätta tänderna i projektet att byta ut den gamla.
Min fråga är om man måste bort med hela främre stötfångaren eller om det räcker med att ta bort vänster framhjul och hjulhusskärmen för att komma åt värmaren? Hoppas på det senare då jag har viltbåge med extraljus som skulle skapa hel hel del extrajobb :???:
Tack för svar!
Mattias, Östersund

- By v16v