Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slin
Hej.

Har problem med vänster bakdörr. Den går inte att öppna utifrån, DOCK INNIFRÅN! När man tar i handtaget känns det som om det var låst.Elhissen är helt död. Någon som har en idé om vad det kan vara?

Flyttat till V70N-delen. /XC90_Executive
av Schröder
Det låter som du har något problem med barnlåset fastän det är yttre handtaget som det ej går att öppna med.....
Elhiss funktion tas ur bruk samtidigt som barnlåset går i.....

Alternativt är det något fel på länkaget till låset inuti dörren och ytterliggare ett fel på elhissen. Men kom dom samtidigt så borde ju felen hänga ihop, därav det övre förslaget....

Mvh Schröder
Användarvisningsbild
av turbojim
Har något liknande problem med min v70 classic 07.
Har en gammal tråd från 17 oktober, men det blev ingen lösning på problemet den gången. Det enda som har hänt är att båda bak dörrarna låser sig mer el mindre varenda gång man ska in i bilen. Kan tänka mig att ditt problem kommer att bli större med tiden, så var det för mig.
Den ska in på service om någon månad, Gör ett inlägg om det löser sig då.
av slin
Jaha. Elhissproblemet löst. Köpte bilen nyligen och nu kollade jag säkringarna. Säkringen för elhiss vänster bak var borta! Återstår alltså problemet med att dörren bara går att öppna innifrån! Känns som om det inte är ett elfel. Finns det ngt länkage från ytterhandtaget som e kopplat till låskistan eller sitter låskista och handtag ihop i en enhet?

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]