Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Nu har bilen varit inne på verkstaden. Den var upphissad för koll, hydraliken testades m m utan att felet framkom. Rådet jag fick var att om det händer igen ska jag inte röra pedalen utan kontakta Volvo assistans och ta in bilen till verkstad. Just nu har jag kört Stockholm–Sälen och njutit av den första långresan. Inga problem dök upp.
av Bebbe56
Ungefär samma sak hände mig i lördags när jag var på besök i Sthlm.
Har en C30 2,0 D my08.
Skulle backa ut och hade Sveriges snabbaste koppling.
Pedalen var ca 4 cm från golvet i översta läget.
Det gick att dra upp den, och sedan har det inte upprepats.
Var in till Volvo och hörde mig för, men de har tydligen inte hört talas om att andra drabbats.
Användarvisningsbild
av micke011
Vi har också haft seg pedal när det varit riktigt kallt (-25 eller kallare) men det är väl lite naturligt eftersom allt påverkas av kylan. Att det fastnad låter däremot betydligt allvarligare och det är ju bra att man tar det seriöst från verkstäderna.

Svaret att man inte hört talas om problemet vet jag inte om jag tar så mycket på allvar, det känns som en snabb replik på vilket fel det än kan vara. Dock är min erfarenhet att mekarna på Volvo-verkstäderna är seriösa och gör ett bra jobb så och brukar undersöka och vid behov också korrigera felen.
av Bebbe56
Det blev en liten missuppfattning.
De tog det seriöst, kollade om de hittade uppgifter på det.
Det var inte meningen att det skulle uppfattas som kritik mot verkstaden, endast att det inte finns loggat.

I lördags var det väldigt varmt i jämförelse hur det varit denna vinter.
Har inte upplevt några problem vid -20 grader.
köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]