- tor 04 mar 2010, 22:24
Vet inte om jag fantiserar men jag har sedan jag fick den senaste bilen (V70II 2,5FT i Dec) i princip bara kört på E85. Nu har jag kört två tankar på blyfri 95 bara för att se skillnaden i förbrukning. Men till min förvåning tycker jag bilen går sämre med bensin än E85. Kan detta stämma eller är det jag som fantiserar? Enligt specarna vet jag att det skall vara samma oavsett bränsle men den känns piggare med E85 och även vridmomentet känns bättre.
Är det fler som upplevt detta? Vet någon om det finns tester på detta?
Funderade på att lägga denna tråd på V70II-sektionen men kanske finns det någon som kör V50 och upplevt samma sak? OBS! Nu tänker jag inte på förbrukning utan just att motorn går bättre (starkare, mer vridmoment)
Är det fler som upplevt detta? Vet någon om det finns tester på detta?
Funderade på att lägga denna tråd på V70II-sektionen men kanske finns det någon som kör V50 och upplevt samma sak? OBS! Nu tänker jag inte på förbrukning utan just att motorn går bättre (starkare, mer vridmoment)
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson