Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av norr
Efter att varit och köpt rattfjärrkontroll och kabelsats till stereon och även läst de fina monteringsinstruktionerna som finns här på forumet så tänkte jag att nu blir det montering. Ha! vad jag bedrog mig :cry:

När jag skulle skruva bort torxskruvarna bakom ratten så är det något ljushuvud som dragit den ena rund :evil: .

Är det någon som råkat ut för detta tidigare och lyckats lösa problemet ?

Annars är det bara sätta ut fjärren.mm på annons :cry:
av Pebben
Nu vet inte jag hur de sitter eftersom jag inte haft loss ratten men det går inte att komma åt att borra bort huvudet. Gör man det går det att lossa med en tång sen. Annars finns små fina slagmejslar du kan använda.
av norr
Pebben skrev:Nu vet inte jag hur de sitter eftersom jag inte haft loss ratten men det går inte att komma åt att borra bort huvudet. Gör man det går det att lossa med en tång sen. Annars finns små fina slagmejslar du kan använda.
Skruvarna sitter insänkta på baksidan av ratten.
Det är ganska trångt mellan ratten och instrumentbrädan, men jag tror det finns ledbara borrförlängare som jag tänkte prova med.
av Arne
RIDGID har satser man använder för att dra ut avbrutna bultar med, det är stjärnformiga tappar i olika dimensioner. Det borde gå att använda sig av en sådan för att skruva ut skruven med genom att knacka dit en lämplig dimension och sedan skruva ut.
Användarvisningsbild
av Danneman
kan du inte borra lite i den samt sätta en "Svin-pitt" i den och sen gänga ut den ?
Användarvisningsbild
av Loner
Vet inte hur det ser ut på V70N, men jag tror det är för trångt för att komma åt med en svinpitt, men som andr avar inne på här, går de tinte att knacka dit nån mejsel eller steget större torx och på så vis få grepp och lossa skruven?

/L
av norr
Jag fick lös den :D Jag tog ett steg större på torxen.
Men säg den lycka som varar.
När jag packade upp strömställaren så är det fel färg på den :cry:
Den är svart och skall vara blå (det står blå på märklappen från skroten)
Nu blir det till att vänta till efter påsk så jag kan kontakta skroten i Kramfors för ev utbyte.
Användarvisningsbild
av Loner
norr skrev:Jag fick lös den :D Jag tog ett steg större på torxen.
Kanon, detta brukar funka fint på torx 8)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Nu blir det till att vänta till efter påsk så jag kan kontakta skroten i Kramfors för ev utbyte.
Hejsan Norr

Oavsett vad du än gör, om något blir fel eller du får inte byta ut nån del på skroten, så har jag både farthållare modulen samt audio modulen till ratten med kabeln som dras över på baksidan av airbagen för att de ska fungera till v70n,,,om det skulle vara nåt.....
av norr
G-kraft skrev:
Hejsan Norr

Oavsett vad du än gör, om något blir fel eller du får inte byta ut nån del på skroten, så har jag både farthållare modulen samt audio modulen till ratten med kabeln som dras över på baksidan av airbagen för att de ska fungera till v70n,,,om det skulle vara nåt.....
De hade inte någon med rätt färgkod (A480) på skroten i Kramfors. Jag fick det till att den var mörkblå, men efter viss övertalning från vänner och bekanta så är den tydligen grå :oops: .

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]