Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har lite problem med förarstolen.. jag som är kort i rocken, alltså korta armar med.. har lite svårt att dra fram stolen i rätt läge, då handtaget sitter i mitten fram. Ratten är i vägen, och det går då inte så bra.. *ler*

Någon som har tips på ett slags handtag eller krok som man kan använda som förlängning? På passagerarsidan går det ju bra, då har jag ju inte ratten ivägen.. dumt att sätta detta precis i mitten fram på stolen, istället för på sidan, då det vore väldigt lättåtkomligt. Är färdig att bryta mig varje gång jag ska köra..

Så tips mottages med tacksamhet!
Provat att trycka in ratten i bottenläge först?

Eller ta en galge och använd den kroken. :wink:
Du skulle ju kunna skaffa en båttamp med färdigsplitsad ögla i ena änden. Dra öglan runt stolshandtaget, trä den andra ändan igenom öglan och dra åt. När du inte använder tampen kan den lösa änden läggas i fickan frampå stolsdynan. På så sätt riskerar du inte att ha något hårt liggande löst i bilen som kan bli projektil vid en eventuell krock.

Om du går till en bra båtaffär kan de hjälpa dig att kapa tampen i precis rätt längd om du känner att du inte kan göra det själv! :)

Mvh
/Fred
på äldre bilar 00-04 har polisen en förlängning monterad. vet inte om denna förlängning passar på de nya stolarna (troligen inte för då skulla nog polisen ha dom på de nya också) men du kan kanske jämföra infästningen mellan desa stolar
CarMan skrev:på äldre bilar 00-04 har polisen en förlängning monterad. vet inte om denna förlängning passar på de nya stolarna (troligen inte för då skulla nog polisen ha dom på de nya också) men du kan kanske jämföra infästningen mellan desa stolar
Ska ta och ringa runt lite i morgon.. tack för tips!

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]