Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Semperfi
Hej
Stälde bilen ute i natt och satte tidur 2 06:15 i dag..fick starta den på direkstart å gå en sväng med hunden:))
Men till min förvåning så var den inte igång.
Men Tidur 1 står på 15:30 och den startar varje dag som den ska.
Vad kan detta bero på?
av Marbas
rörmokarn skrev:Du måste sätta tidur 1 först, sen ställa tidur 2. Prova med det
Va?

Du ska kunna sätta de olika tiduren hur du vill, och aktivera dem hur du vill. De har ingen inbördes relevans. Dvs, Tidur 1 behöver inte vara tidigare än Tidur 2.

Däremot måste klockan vara inställd, och om du ändrar klockan kommer båda tiduren att avaktiveras.
av Semperfi
Samma sak denna veckan..
Står att brännsle värmare aktiv men den startar inte när jag ställt in 6:15, så bilen e ej varm när jag kommer.
Men fungerar på eftermiddagen som den ska.
av Larzan
Provat med att byta plats på tiderna mellan tidur 1 och tidur 2?
dvs tidur1 0615, tidur2 15:30.
Så har jag i min bil och fungerar som det ska.

Tanke.
Hur mår batteriet? Kalla nätter, lågt med ork, lite varmare på eftermiddagen och lite mer ork på batteriet.
av jolly2654
Jag har haft samma beskymmer på min XC70. mellan klockan 06;00-07:00 så starta inte värmaren på tiduret. Efter ett antal turer till volvoverkstaden så hitta dem att det va fel i mjukvaran, dem laddade om mjukvaran och sedan dess har det fungerat felfritt.
av Semperfi
Har nu varit hos volvo och fått ny mjukvara inladdad..
Men ack kl 6:15-6:20 där går den inte men kl 6:40 då funkar den..
Vad e detta för skumt?
av jolly2654
Okej. det verkar ju skumt. Jag vet att dem inte klarade ut det själva på volvoverkstaden för dem hade en expert där vid det sista tillfället, så jag sa det va tur han var där annars hade det nog blivit fler besök men jag betalade 400kr för min reparation.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]