Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av usling
Hej folk.
Jag har fått 2 felkoder på min S70 -00.
Koderna: p0130, p0135. O2-sensor malfunction. Lambdasonden, eller är jag ute och cyklar?
Främre eller bakre? Var köper jag ny(a), bra och nästan gratis? Bosch funkar tydligen inte.
Förslag emottages tacksamt.
Usling
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Biltema har lambdasonder billigt. Varför skulle inte bosch fungera? Det var trots allt Bosch som uppfann lambdasonden :wink:
av *pettson*
Tja.. om inte bosch fungerar så är inte din bil utrustad med just bosch sond.
Kanske ide att berätta vilken motortyp du har? Eller kanske till och med läsa av vad du har för sond? Det kan vara så att du har en DENSO. Den går inte att ersätta med andra sonder.
av usling
Hej igen.
Jag har "hört" att Volvo har 5 volts spänning till lambdasonden och Bosch har 1 volt. Men skit i det.
Nu är problemet att få loss sonden från grenröret. För tillfället har jag ingen fast nyckel stor nog
och med muttersvarven (skiftnyckeln) kommer jag inte åt riktigt. Har nån vänlig själ nåt tips som spar knogar
och omgivningens öron. Jag ska fixa fast nyckel till i morgon.
Usling.
av Arnold
usling skrev:Hej igen.
Jag har "hört" att Volvo har 5 volts spänning till lambdasonden och Bosch har 1 volt. Men skit i det.
Nu är problemet att få loss sonden från grenröret. För tillfället har jag ingen fast nyckel stor nog
och med muttersvarven (skiftnyckeln) kommer jag inte åt riktigt. Har nån vänlig själ nåt tips som spar knogar
och omgivningens öron. Jag ska fixa fast nyckel till i morgon.
Usling.
Biltema och Skruvat säljer en särskild hylsa för lambdasonden. Biltema tar 58:- har jag för mig.
av usling
Tack Arnold.
Precis en sån hylsa som jag hade tänkt konstruera. Nu slipper jag det.
Jag får kanske omvärdera min uppfattning om skåningar. :wink:
Många tack!
Usling

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]