Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Candypig
Hallå, undrar om nån på forumet har beställt däck (sommar!) på bythjul.com, undrar om "de är OK" att beställa ifrån eller har någon nåt annat förslag??
Däcken jag ska köpa är "normala" sommardäck, inga feta lågprofil........
Användarvisningsbild
av opA
Jag köpte mina sommarfälgar samt sommarhjul där i oktober förra året.. helt suverän kundtjänst som svarar inom några timmar, balansering av däck sköter dom med ( gör väl kanske dom flesta men ), fri frakt fick man med och han som dumpade av däcken ringde upp innan han kom vilket gjorde att jag kunde be honom komma bort med däcken till mitt jobb så ytterligare ett PLUS till DHL som dom anlitar som fraktfirma.

Alla pluspoäng till bythjul.com ! Kommer beställa därifrån igen !
Användarvisningsbild
av SvenB
Bythjul.com är helt suveräna. Om du inte vill beställa kompletta hjul utan har fälgar så levererar dom till av dom autoriserade däck firmor. Har köpt vinterhjul av dom två ggr. REKOMMENDERAS.
av Candypig
Japp, har tänkt lev. däcken (lösa) till jobbet, där är jag ju på dagen.......och sedan välja montering själv.
Vad jag funderar på nu är om jag ska köpa däck nu, de har "rea" med bra pris, men då undrar jag ju, är däcken "fräscha" dvs tillverkningsår? (inget större problem egentligen....men......)
Det ser jag ju inte förrän däcken är hemma..... ?:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
Candypig skrev:Japp, har tänkt lev. däcken (lösa) till jobbet, där är jag ju på dagen.......och sedan välja montering själv.
Vad jag funderar på nu är om jag ska köpa däck nu, de har "rea" med bra pris, men då undrar jag ju, är däcken "fräscha" dvs tillverkningsår? (inget större problem egentligen....men......)
Det ser jag ju inte förrän däcken är hemma..... ?:-/
Då får du kanske räkna med att de är från förra året. De däck jag har köpt har i alla fall varit "färskvara".
av Candypig
Jaha, det verkar som det blir däck från däckspecialen i gbg ändå, de har just nu bra pris på hankook däck K415H, inkl. montering 670:-
Så däck från nätet får bli en annan gång :-)

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?