Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
kave skrev:
xoxo skrev:
Tobbev skrev:Nej, trycker du till på knappen så går den ner i "backläge". När du lägger ur backen så går den tillbaka.
.....bara på Summun!
Nänä, min bil är standard utan momentum och den har stämningsbelysning. Håll upp handen i mörkret så lyser den upp så fint så.
Inte så fint att jag märker något och definitivt inte som i en BMW:.. /PH
av Hyxarn
xoxo skrev:
Tobbev skrev:Nej, trycker du till på knappen så går den ner i "backläge". När du lägger ur backen så går den tillbaka.
OK igen, detta finns bara på Summum.
Rättare sagt alla bilar med elinfällbara sidospeglar. Går ju att välja till om du inte har Summum där det är standard.
A2DP-stöd i stereon (ev endast för bluetoothutrustade bilar), dvs att du kan använda stereon för att spela upp musik som om det vore ett par stereohörlurar för telefonen, Nissan har detta i sin mest avancerade stereo. Visst ljudet bättre om du pluggar in telefonen i USB-uttaget men ändå en nice funktion.
En lägstanivå för stereon så att den inte slår på samma volym som när du slog av tändningen (alltid för HÖGT eller hur), SAAB har haft detta länge och till och med frugans Opel Corsa har det :wink:
Färgdisplay på HP/Premium sound är väl inte för mycket begärt 2010?
Kylt handskfack eller det kanske finns? Också från SAAB.
Och när vi pratar SAAB varför är det ingen som kopierar de utmärkta dubbla solskydden så du kan ha en framåt och en åt sidan när solen står "klockan 11".
En lite vriden mittkolumn vore ergonomiskt.
Och som väl någon redan sagt, 12V uttaget ska sitta så man kan ha laddaren i utan att ha jalusiet uppdraget, I second that!
av xoxo
philipsguy skrev:......
Och som väl någon redan sagt, 12V uttaget ska sitta så man kan ha laddaren i utan att ha jalusiet uppdraget, I second that!
Samma för USB-uttaget.
kave skrev:
xoxo skrev:
.....bara på Summun!
Nänä, min bil är standard utan momentum och den har stämningsbelysning. Håll upp handen i mörkret så lyser den upp så fint så.
Jag kan inte begripa detta kave :) Jag har nu kört på kvällen och inte sjutton finns tillstymmelse till stäningsljus i kupén. Det enda som lyser är knappar och instrument. Var exakt menar du att belysningen skall sitta? OBS - jag pratar alltså om belysning medan du kör - inte den traditionella kupébelysningen som tänds när du slår av tändning eller öppnar en dörr. Är det någon annan som vet vad kave pratar om? Jag kan då inte hitta den iaf.....
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
av S80-04
Färddatorn: hur många liter bränsle kvar. På Renault finns ju förbrukad bränslemängd men det här skulle vara mera relevant.
Bränslevärmaren kun de ha flera programmerbara tider. Tex som Ford med ett veckoscema. Nu kan du inte programmera tiden före det är mindre än 24 h till start. Sen förstås möjlighet att programmera med motorn igång som på Ford.
Aktiveringen av cruisen med en brytare så att man inte behöver göra det varje gång man har stannat bilen. Renault har ju en sådan.
Kul att så många har svarat och att så många har kommit med så många bra ideér!
Ska sätta mig i helgen och göra en skrivelse, sen kommer jag att mejla den till er som vill ha en kopia, och även till volvo såklart!
Användarvisningsbild
av Falk
Emiljonsson7 skrev: Jag kan inte begripa detta kave :) Jag har nu kört på kvällen och inte sjutton finns tillstymmelse till stäningsljus i kupén. Det enda som lyser är knappar och instrument. Var exakt menar du att belysningen skall sitta? OBS - jag pratar alltså om belysning medan du kör - inte den traditionella kupébelysningen som tänds när du slår av tändning eller öppnar en dörr. Är det någon annan som vet vad kave pratar om? Jag kan då inte hitta den iaf.....
I min bil (Business Summum) sitter det någon slags lysdiod i armaturen/konsolen i taket som är riktad nedåt. Den lyser otroligt svagt. Det tog flera veckor innan jag av en slump noterade att den överhuvudtaget existerade. Vad den gör för nytta kan jag inte riktigt begripa. Den gör inget för läsbarheten på mittkonsolen.

Överlag tycker jag att upplysningen i bilen är lite så där... Jag vill ha helt mörkt i bilen när jag kör. Ordentlig indirekt belysning av instrumentklustret inklusive visarna (istället för designtramset med blanka ytor och direktbelysning). Jag har gärna lite starkare belysning av de perifera reglagen och knapparna som normalt inte är i synfältet och lite svagare belysning på instrumentgruppen. Idealt vore om man kunde reglera instrumentbelysningen och belysningen på knappar och reglage individuellt, men det kanske är att begära för mycket...
En bra HUD för hastighet och varningsmeddelanden vore trevligt.
Läslampa för passageraren som är ordentligt avskärmad vore ju också bra. Den som finns nu använder man inte gärna annat än korta stunder i nödfall vid mörkerkörning.
Den vanliga kupébelysningen kunde gott vara betydligt starkare utan att det gjorde nå't.
av erc
Steff 99 skrev:
erc skrev:
Emiljonsson7 skrev:Mood light (svag stämningsbelysning i bilen under färd)
Min har då svagt grönt stämningsljus. Trodde det var standard?
Varifrån lyser detta , det är inget som jag märkt
Kommer från konsolen med läslampor etc. Svagt grönt ljus. Precis som BMW's - men de har orange kulör.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]