Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vizze92
Har tagit bort Reläet nu och det är inte sönderärgat. Ska jag rensa det ändå och löda dit ett motstånd?
av vizze92
Nu har man lödit fast motståndet. Montering imorrn sen är det bara att hoppas att det funkar.
Användarvisningsbild
av sidhabo
vizze92 skrev: och vart kan man köpa den då?
Well det ÄR ett hemmabygge. Enklaste varianten är att du enbart handlar en diod plus skaffar lite kabel-stumpar. Men det är INTE en färdig lösning du kan handla nånstans.
Fördelen är ju att det är enkelt och billigt. Om man nu är intresserad av det ....
Alternativet är att handla en färdig lösning som kostar 1000 - xxxx kr. Det bökiga där är att hitta rätt "box" som funkar för din bil. Har tyvärr ?? ingen OBD2 på min så jag har sluppit engagera mig :lol:
Är nog i det stora hela rätt nöjd med mitt diagnostikuttag i motor-rummet. Som ger mig felkoder utan något OBD2 trassel ..
av heALer
vizze92 skrev:Nu har man lödit fast motståndet. Montering imorrn sen är det bara att hoppas att det funkar.
Återkom gärna med resultat efter att du monterat de! Bra att veta ifall man behöver göra en sådan tjuvkoppling själv någon gång, billigt o smidigt :)
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]