Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:[En värmare som lägger dimmridåer vid rödljus
P1800 skrev:Avgaser från parkeringsvärmaren drar in i ventilationen direkt efter avfärd (har läst om samma problem på forumet)
Det är därför jag heller håller bilen varm genom att köra på tomgång, motorn har ju så effektiv avgasrening att det känns bätttre både för miljön och man slipper den äckliga dieselavgasdoften inne i kupen.

Värmaren har ju två fundamentala problem,
1. Den saknar rening,
2 Avgasutblås vid torpedväggen strax intil friskluftintaget till kupeventilationen (hur smart är det på en skala 1-10)

Men det är klart, en chaffis eller eldare på en gammal båt tycker det väl luktar mysigt :mrgreen:
Användarvisningsbild
av rejsbo
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:[En värmare som lägger dimmridåer vid rödljus
P1800 skrev:Avgaser från parkeringsvärmaren drar in i ventilationen direkt efter avfärd (har läst om samma problem på forumet)
Det är därför jag heller håller bilen varm genom att köra på tomgång, motorn har ju så effektiv avgasrening att det känns bätttre både för miljön och man slipper den äckliga dieselavgasdoften inne i kupen.

Värmaren har ju två fundamentala problem,
1. Den saknar rening,
2 Avgasutblås vid torpedväggen strax intil friskluftintaget till kupeventilationen (hur smart är det på en skala 1-10)

Men det är klart, en chaffis eller eldare på en gammal båt tycker det väl luktar mysigt :mrgreen:
De va tur du inte sa "en gammal chaffis".... :oops:
Luktar gott, tycker jag.....
av perhall
Det gula har jag inte haft i halvljuset men jag tyckte att de gav dåligt ljusutbyte i början jfr med gamla V70 (Xenon också) så jag lämnade in den. De sa att ljuset var normalt och med tiden har det blivit riktigt bra. Jag tror att det tar ett tag för xenon att komma upp i full effekt.

VAG-problemet verkar finnas kvar, de får fortfarande rätt taskiga utvärderingar vilket ju är bekymmersamt för ett premiummärke. Volvo har ju tidigare varit väldigt generösa med garantireparationer (vilket man inte kan säga om VAG!) men kanske det håller på att försvinna... det vore ju tragiskt. Flera gånger har jag blivit väldigt generöst bemött av Volvo och de har gett mig reparationer gratis långt efter garantitiden (typ bilen 2 år 4 mån får nya bakskivor + belägg gratis). /PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:.Jag tror att det tar ett tag för xenon att komma upp i full effekt.
Har kört 2000 mil nu och de gula ljuset är kvar, hur lång skulle man behöva köra innan det kommer upp i full effekt ?

Mina förra volvo original xenon dog efter ca 5000 mil.
av Vanilla
Mitt första inlägg. Visst finns det felfria Volvo!

Lägesrapport 2.5FT Business Momentum MY10 ca 300mil:
Inte ett enda fel.
- Framdämparna funkar bra
- Vindrutespolningen sprutar lågt, men starkt och fint
- Vitt och fint xenonljus
- Skrammel i bakvagn/baklucka. Visade sig vara lösa hjulbultar under golvet
- Fönsterhiss bråkade i början, men fungerar perfekt efter ”kalibrering”
- Går något orent i några sek vid start om ca 50/50 etanol/bensin, annars perfekt

Hade en V50 1.8F Momentum MY07 innan i tre år och 4800mil.
- Inte ens en trasig glödlampa!

Jo, jag är rätt nöjd...
av Steff 99
Vanilla skrev:Mitt första inlägg. Visst finns det felfria Volvo!

Lägesrapport 2.5FT Business Momentum MY10 ca 300mil:
Inte ett enda fel.
- Framdämparna funkar bra
- Vindrutespolningen sprutar lågt, men starkt och fint
- Vitt och fint xenonljus
- Skrammel i bakvagn/baklucka. Visade sig vara lösa hjulbultar under golvet
- Fönsterhiss bråkade i början, men fungerar perfekt efter ”kalibrering”
- Går något orent i några sek vid start om ca 50/50 etanol/bensin, annars perfekt

Hade en V50 1.8F Momentum MY07 innan i tre år och 4800mil.
- Inte ens en trasig glödlampa!

Jo, jag är rätt nöjd...
Det vore väl "skit" om det inte fanns felfria nya Volvo....... :twisted:
av perhall
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:.Jag tror att det tar ett tag för xenon att komma upp i full effekt.
Har kört 2000 mil nu och de gula ljuset är kvar, hur lång skulle man behöva köra innan det kommer upp i full effekt ?

Mina förra volvo original xenon dog efter ca 5000 mil.
Det måste ju vara max 1000-1500 mil. Det är nog något fel på dina, liksom på de förra. Men faktum är att jag var missnöjd rätt länge och nu väldigt nöjd, det verkar orimligt att det tar 1 år och 3000 mil innan de funkar som de ska. Är de lite bättre nu än i början? /PH
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]