Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wexe
Jaha självklart går torkaren sönder nu när det snöade som mest :) Satte igång torkaren när jag skulle åka så gick den lite segt på grund utav att det var lite mycket snö på rutan men men helt plötsligt stanna den men det låter som att motorn går jag kan förflytta torkarna på rutan för hand vilket inte borde gå om den inte lostnat i någon led till motorn
Så jag undrar är det jobbigt att komma åt mekanismen till torkaren och något som ofta går sönder på dom som man bör inhandla mvh Nicklas
Användarvisningsbild
av buddha88
Öppna huven o skruva bort plastkåpan som sitter längst upp i motorrummet, där under har du den, sitter me några torx skruv, väldigt lätt o komma åt, sen måste du ta bort torkarna me för o få bort den helt!
av volvoglt850
torkarna behövs inte monteras bort! men som sagt plastkåpan längst med rutan måste tas bort för att komma åt torkarmotorerna.:)
Användarvisningsbild
av Nexus
haha det var inte meningen rätta dig jag bara kasta upp länken så man kan se med bilder på hur det ser ut :D
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]