...

Moderator: Moderatorer

av Johansson92
Hejsan hade uppkörning idag .

FEL 1.allt gick bra tills jag kommer till en korsning där det är rött ljud, extrasignalen visar grönt ljus till vänster och det är dit jag ska. Jag kör och han bromsar och säger det är rött .

Stämmer detta ? när jag hör med andra och kollar är det grönt för mig .

FEL 2 Ett annat fel jag fick var ett trafikarbete de hade gjort gula linjer i marken som man skulle följa jag råkade följa vägen och körde över den gula.

Jag klarade inte uppkörningen av dessa två fel. Men fel ett anser jag inte vara ett fel. killen ska ringa och jag ska ta upp det med honom. men borde jag bli kuggad egentligen ? ?

Helheten räknas
av Lövet
De kuggar väldigt sällan på enstaka fel (även om de säger det) utan den allmänna känslan i själva uppkörning, hur säkert intryck du ger i trafiken helt enkelt.

Fel nummer 1 är en självklar omedelbar kuggning, fel 2 ska du kunna göra om uppkörningen i övrigt gått bra.
Användarvisningsbild
av js1
Och vad har detta med Volvo 850 S/V70 att göra??? :roll:

Hur kan fall nr:1 vara fel och föranleda kuggning? Ska du svänga vänster i en korsning och signalen för vänstersväng lyser grön är det ju bara att köra!! Trafik rakt fram i korsningen har ju rött för att släppa fram svängande trafik, det fattar jag inte varför det skulle vara fel.
av Lövet
Extra signal leder väl bara till höger? Annars ska det vara ett komplett trafikljus.

Jag tolkar historien som att förare respektive inspektör inte riktigt är överens vilken färg det var på lampan. 8)
av Johansson92
andreas_lofgren skrev:De kuggar väldigt sällan på enstaka fel (även om de säger det) utan den allmänna känslan i själva uppkörning, hur säkert intryck du ger i trafiken helt enkelt.

Fel nummer 1 är en självklar omedelbar kuggning, fel 2 ska du kunna göra om uppkörningen i övrigt gått bra.
Fel nr ett är väl tilllåtet ? den visar att mötande trafik har rött och jag har ju grönt ljus till vänster ?
av Johansson92
js1 skrev:Och vad har detta med Volvo 850 S/V70 att göra??? :roll:

Hur kan fall nr:1 vara fel och föranleda kuggning? Ska du svänga vänster i en korsning och signalen för vänstersväng lyser grön är det ju bara att köra!! Trafik rakt fram i korsningen har ju rött för att släppa fram svängande trafik, det fattar jag inte varför det skulle vara fel.
Exakt han sa att det var rött och jag ser de som en stor del av min kuggning om han tolkat det som rött.

Hade jag kunnat komma undan med fel 2 ?
av Lövet
Om det är ett vanligt trafikljus med en grön pil åt vänster så ska det vara tillåtet. Men som du beskriver det så är det litet konstigt. Var det ett halvt trafikljus med bara grön pil eller var det ett komplett trafikljus med tre olika färger?

Om det var grön pil vänster i ett normalt trafikljus så ska det vara korrekt att åka. Men då hade inte inspektören bromsat. Normalt sett så har nämligen han mycket bättre koll än den som kör upp.
av Johansson92
andreas_lofgren skrev:Om det är ett vanligt trafikljus med en grön pil åt vänster så ska det vara tillåtet. Men som du beskriver det så är det litet konstigt. Var det ett halvt trafikljus med bara grön pil eller var det ett komplett trafikljus med tre olika färger?

Om det var grön pil vänster i ett normalt trafikljus så ska det vara korrekt att åka. Men då hade inte inspektören bromsat. Normalt sett så har nämligen han mycket bättre koll än den som kör upp.

Det var ett trafikljus med 3 läge och intill det ett ljus med två pilar rött och grönt.
den med 3 läge visa rött och den med 2 läga visade grön pil till vänster.
av Johansson92
Johansson92 skrev:
andreas_lofgren skrev:Om det är ett vanligt trafikljus med en grön pil åt vänster så ska det vara tillåtet. Men som du beskriver det så är det litet konstigt. Var det ett halvt trafikljus med bara grön pil eller var det ett komplett trafikljus med tre olika färger?

Det var ett trafikljus med 3 läge och intill det ett ljus med två pilar rött och grönt.
den med 3 läge visa rött och den med 2 läga visade grön pil till vänster.
Vi har till och med åkt dit där senare och alla jag sagt det till säger att jag hade rätt att åka. Varför bromsar han då ?
av Lövet
Det här går inte ihop för så ser inte trafikljus ut.

Extrasignaler pekar alltid åt höger. Var det en sån här lampa du såg? I så fall pekade den garanterat åt höger.

Bild

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]