Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av born52
Har fått ett problem på min 855 -96,bilen går hur bra som hellst men plösligt stannar den bara, den startar igen direkt men vrider på nyckeln.Oftast verkar det hända vid tomgågn elller låga varv.Har hört talas om nån glappkontakt nånstans men var ? Känner nån till problemet ?
Tacksam för svar o Glad fortsättning på påsken
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hade liknande problem på vännens s60, fick rengöra gashusspjällen..tror det ska heta så ,,,efter rengöringen så försvann problemet för gott, jag hade också liknande på min bil , gjorde samma som min vän och problemet försvann för gott. Kolla även batteriets styrka....
Användarvisningsbild
av born52
Jag har nyligt monterat in en färddator,kan den störa ut motorn på nåt sätt? Det va faktiskt efter monteringen som felen började spöka
Användarvisningsbild
av G-kraft
Ingen aning, om det har nåt med färdatorn att göra, har du själv installerat in den färdata , om inte, sök upp den verkstad som installera in den till dig och förklara att det uppstod fel efter monteringen...
Användarvisningsbild
av born52
Nä nu har jag gett upp,har fått tid på VOLVO 2 maj,får väl ta en inteckning på huset för att lösa ut bilskrället
Användarvisningsbild
av bultskalle
:idea: jag hade likadant fel på min 850 glt (92:) fick byta tändläges givare. ca800-1000:- Minns inte riktigt vad den kostade (köpte inte volvo orginal utan från mekonomen eller meca) Sen gick den perfekt igen.

:idea: Har haft det roliga problemet att motorn dött på högre varv ( när man varit ute och kört ) då var det bränsle relät som spökade. ca 400-500:- på volvo. Hoppas att nåt av detta var till hjälp

Ps båda sakerna byter man lätt själv, då spar du minst ett par tusen, inget intecknade av kåk alltså :lol:
Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]