Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
crumpets skrev:En grej jag undrat är vilka modifieringar mer specifikt som de syftar på med "ordentligt modifierad". Nån som vet?
Jag tolkar det som jobb på resten av motorn, inte toppen. Så som andra kolvar, stakar, annan turbo, motorstyrning osv... Dom menar väl att toppen "hänger med" rätt hyfsat..
Sen vet inte jag men asså, om man gör så mkt med en motor, då lär man ju riva isär toppen också och göra iordning den med. Finns MYCKET effekt att hämta där :)

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Meck ikväll!

Bytte ut Motronicboxen mot en annan idag ihopp om att de lite småstöriga "rycken" ska försvinna.. och hör och häpna, det gjorde dom :)

Hittade den på blocket för 100kr, ringde skroten, dom ville ha 2500 för en sån burk.. Så det blev lixom inte att handla av dom..

Har även fått på ett koniskt AEM filter.. Och byggt nytt slangsystem till turbon med hjälp av slang från http://www.do88.se, snabba leveranser och schysst kvalitet!

Bilder kommer på detta!

Sen tror jag att Eccy243 har två klipp att lägga upp från provkörningen efteråt, kan ju tillägga att det som verkar som meningslöst varvande inte alls är det, utan problem med greppet på blöta vägar :)
(skruva upp ljudet och lyssna på XS dumpen 8) )

/Ticken
Användarvisningsbild
av Ticken
Det är faktiskt riktigt nice morr i motorn på den där.. Speciellt över 4000 varv..

Har faktiskt kommit på en idé om att jag ska filma lite i dagsljus och bara visa lite :)

SKa göra ett försök att ta lite bilder under huven imorgon!

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
:P :P sånt gillas :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Riktigt härligt ljud :-)-) Kul att veta att det är lite pulver i kärran också.
Är inte lika hänförande när man hör det där härliga 3tumsbullret från en 850 slow edition...
Användarvisningsbild
av Ticken
Tack för uppmuntrande inlägg :) Ärligt talat tycker jag att man inte hör sådär skitmycket av ljudet i filmerna.. I verkligheten är den inte speciellt högljudd.. Det är ju trots allt turbo (som dämpar MYCKET) och två ljuddämpare.. Dock när man ger fullgas så morrar den ju till lite..
Måste verkligen hålla med om att 3" ljud från en Volvo 5:a är svårtslaget motorljud :p

/Ticken
Användarvisningsbild
av crumpets
Kan vara gött ljud utan att det är högljutt ;) Dovt muller är alltid läckert.

OBS! Sålänge man slipper se en ful japsdämpare därbak. Finns ingen värre eyesore. (hoppas man inte trampar på nåns tår nu :roll: )
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 24

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]