Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Cykel äger jag hänger i taket ute i förrådet :P Nån biltema asfaltsdressin
Inte alls, var mer att det dels inte blev någon cresent samt att jag aldrig hört talas om märket tidigare :)
Sen var det en liten skräll att jag inte köpte en cykel med skivbromsar med.

Men priset i vinterrean var det rätta och jag tror den ska bli bra. Ska försöka komma ihåg kameran när jag ska iväg senare idag så kan jag ta ett foto när jag ändå är i garaget.
Fick bara med mig telefonen så halvdassiga foton.

Bild
Den förste som berättar vad det är för modell och motor på bilen uppe till höger på bilden får välja en personlig titel här på forumet :mrgreen:
Gäller fram till midnatt idag!

Nu till nästa foto:

Bild
Cykelpump på köpet!

Det blev inte alls som jag hade tänkt mig, men när jag hittade den nedsatt till 5000kr och fick provcykla och klämma lite så blev jag såld.
Riktigt lättrullad, navdynamo som driver både fram och bakljus, dubbelbottnade fälgar, skapligt smala däck och allt sånt där som jag ville ha. Damen påstår att jag måste ha pakethållare till barnsadel *hmpf* så då blev jag ju tvungen att ha en sådan med.
Växlarna verkar helt ok, dreven kör jag med tills dom tar slut så får jag montera hg70 sen.

Det återstår att se om den duger, gör den inte det så får det bli en renodlad cykla till jobbet med-cykel samt cykla med familjencykel samt inköp av en renodlad landsvägsracer, men jag tror faktiskt att denna ska duga lika bra som Crescenten jag pratat om tidigare i tråden. Synd den inte har skivbromsar bara.
Kanske skulle ta och köpa mig en begagnad racer... hmm...

mvh
Anders
Enda nackdelen är väl bromsarna, har fått byta ett flertal fälgar när jag hade fälgbromsar på min tidigare cykel :wink:

Hoppas den rullar många mil :-)-)
Är det någon som har förslag på vad man ska köpa för cykel till våren? Nån blandning mellan motion och "vanlig" cykel helst.

Träningscykel har jag inomhus och den går ca 12 mil i veckan på ett hårt program! Känns som att det kan vara dags att cykla lite ute sen också! :wink:
XC90_Executive skrev:Är det någon som har förslag på vad man ska köpa för cykel till våren? Nån blandning mellan motion och "vanlig" cykel helst.

Träningscykel har jag inomhus och den går ca 12 mil i veckan på ett hårt program! Känns som att det kan vara dags att cykla lite ute sen också! :wink:
Kommer du cykla både asfalt och terräng? Vad får det kosta?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]